اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افتتاح همزمان ۹ سالن سینما در کردستان/دادمان: امسال ۱۸۰ پرده سینمایی در کشور ایجاد می‌شود

امروز با حضور مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی سه سالن سینمایی با ظرفیت ۴۶۹ صندلی در سقز و ۶ سالن سینمایی دیگر در شهرهای بیجار و سنندج به بهره‌برداری رسید.

افتتاح همزمان ۹ سالن سینما در کردستان/دادمان: امسال ۱۸۰ پرده سینمایی در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سامگاه امروز در مراسم افتتاح پردیس سینمایی سقز با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۱۸۰ پرده سینمایی در سراسر کشور ایجاد می‌شود، اظهار داشت: تعداد پرده‌های سینمایی در کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ به مرز ۴۰۰ مورد خواهد رسید.

محمدمهدی دادمان اضافه کرد: مخاطب سینمای ایران مردم انقلابی و دینی هستند و باید قلب سینما برای مخاطبان آن بتپد و سینمای حوزه هنری برای انعکاس بزرگی و شرافت این مردم باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اغلب مردم خانه‌هایشان را به جای سینماها ترجیح دادند، افزود: حوزه هنری کشور با استفاده از سالن‌های سینمایی و فراهم کردن بسترها، اوقاتی آسوده را برای تماشای آثار جذاب و نمایشی مهیا می‌کند.

دادمان به برنامه‌های حوزه هنری اشاره و اضافه کرد: توسعه سینماها را در چهارچوب مجتمع‌های خانواده محور همچون سینما، کتاب، فکر، اندیشه و هنر با تمرکز بر احیای سینماهای ماندگار انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد: توزیع عادلانه زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها، تقویت تولید محتوای سالم، شکل‌گیری تنوع پخش با ایجاد نمایش آثار جوانان، توجه به بسترهای پخش آثار تصویری و تمرکز بر مخاطب خانواده و کودک بخشی از برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی باید مبتنی بر توزیع عادلانه باشد، تاکید کرد: به جای اینکه به شهرهای برخوردار اهتمام بیشتر شود، روی شهرهای کمتر برخوردار در عین حال بهره‌مند از فرهنگ و هنر، تمرکز می‌کنیم.

افزایش ظرفیت صندلی‌های سینما در کردستان به دو برابر میانگین کشوری

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان نیز در این مراسم، سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ را نقطه عطفی برای کردستان خواند و گفت: نام‌گذاری استان کردستان به فرهنگ و هنر توسط مقام معظم رهبری، فرهنگ کردستان را محور توسعه استان معرفی کرد.

امین مرادی افزود: حوزه هنری در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را در استان دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: ثابت کرده‌ایم که کردستان قطب تولید فیلم کوتاه است و تصدیق این را می‌توان از کسب مقام‌های برتر جشنواره‌های مختلف عنوان کرد.

مرادی بیان کرد: بعد از پردیس سینما بهمن سنندج و پردیس سینما آزادی بیجار، ساخت پردیس سینمایی مهر سقز در اسفندماه98 آغاز شد و در 14ماه آماده بهره‌برداری شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با عنوان این مطلب که امروز با تبدیل تهدید کرونا به فرصت، پردیس سینما مهر سقز را با ظرفیت 469 نفر را آماده افتتاح کرده‌ایم، اظهار کرد: این پردیس پاتوقی برای جذب و کشف استعدادهای فرهنگی و هنر خواهد بود.

رئیس حوزه هنری کردستان خاطرنشان کرد: امروز سالن‌های سینمایی در کردستان به 13 سالن رسیده و این در حالی‌ است که دو برابر میانگین کشوری ظرفیت صندلی‌های سینما در کردستان است.

مرادی در پایان سخنان خود اعلام کرد: آمادگی ساخت سینما در شهرستان‌های فاقد سینمای استان را داریم.

تکمیل پروژه‌های عمرانی در کردستان نیاز به همت سرمایه‌گذاران دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در این مراسن با عنوان اینکه امروز با افتتاح پردیس سینمایی مهر به نیازهای شهرستان سقز پاسخ داده شد، اظهار داشت: اگر نقطه ضعفی در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی کشور وجود داشته باشد، دلیلش غفلت از کارهای فرهنگی است.

بهرام نصراللهی‌زاده افزود: متاسفانه کمتر حوزه‌های فرهنگی در سبد درخواست‌ها وجود دارد و همین باعث بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی در کشور شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تصریح کرد: اگر هدف غائی توسعه را فعالیت‌های جامعه بدانیم، باید بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی توجه کنیم.

وی بیان کرد: امروز در حوزه زیرساخت‌ها کارهای بزرگی در سقز انجام شده اما برای تکمیل این پروژه‌ها، نیاز به همت سرمایه‌گذاران است.

نصراللهی‌زاده گفت: پلاتو تئاتر سقز با مشکلات حقوقی ناشی از نوسانات بازار روبه‌رو شده و امیدواریم تا پایان امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر از جمله تالار فرهنگی سنندج، ساختمان هنر و معماری دانشگاه کردستان و هنرستان هنرهای زیبا از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر کردستان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف در احرای پروژه‌های استان باید هم‌افزایی داشته باشند.

نصراللهی‌زاده اعلام کرد: امسال برنامه تئاتر کردی سقز با تخصیص اعتبار از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار خواهد شد.

کامیل کریمیان، فرماندار سقز نیز در این مراسم با بیان اینکه نبود سالن سینما و محلی برای اجرای کارهای فرهنگی در چند سال گذشته، از جمله گلایه‌های هنرمندان این شهرستان بود، اظهار داشت: سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان را به این مجموعه تخصیص دادیم و امسال نیز اعتباراتی را اختصاص خواهیم داد.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول