اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح مدرسه مهارت در زنجان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از آغاز به کار مدرسه مهارت در زنجان خبر داد.

افتتاح مدرسه مهارت در زنجان

محمدرضا انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اگر بخواهیم فرصت‌های شغلی موجود در جامعه را با استانداردهایی که فنی و حرفه‌ای دارد مقایسه کنیم باید اذعان کرد که ۶ هزار عنوان استاندارد شغل وجود دارد که بر اساس سه طبقه‌بندی مشاغل ایسکو تدوین شده است و کدهای بین‌المللی دارد و کدهای کسب شده قابل ترجمه است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه کرونا فرصتی برای کسب مهارت‌های فضای مجازی و ایجاد اشتغال در این زمینه فراهم آورد، گفت: وضعیت استان در این حوزه مطلوب است.

 وی با اشاره به افتتاح مدرسه مهارت، مطرح کرد: این مدرسه بنا است که کودکان را از سن چهار تا پنج سالگی با مفهوم مهارت آشنا کند که مطمئن باشید که اگر این سیاست ادامه‌دار باشد و کودکان از سنین پنج سالگی با مهارت‌آموزی آشنا شوند در آینده یک سری نیروی کارآفرین خواهیم داشت که کارهای بزرگی را به انجام خواهند رساند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های برون‌رفت ما از معضل بیکاری این است که هر یک از دانش‌آموزان حداقل یکی از مهارت‌های لازم را کسب کند، عنوان کرد: متاسفانه ما هنوز حتی نتوانسته‌ایم مهارت نه گفتن را به فرزندان خود بیاموزیم و این مسئله می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را در جهات مختلف ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در قشر دانشجویان بیشتر از همه گروه‌ها است، ادامه داد: اداره کل فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌هایی را در زمینه مهارت‌آموزی با دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه زنجان منعقد کرده است که بر اساس آن بنا است که دانشجویان در کنار تحصیل، مهارت‌های لازم را کسب کنند.

انصاری یکی از مهم‌ترین وظایف فنی و حرفه‌ای را جلوگیری از موازی‌کاری‌های موجود دانست و افزود: فلسفه تشکیل شورای مهارت هم که چندمین جلسه آن تاکنون تشکیل شده است همین موضوع است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول