اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خشم کاربران عرب از پیوند اعضا میان صهیونیست‌ها و شهروندان امارات

اواخر هفته گذشته نخستین پیوند کلیه بین یک صهیونیست و یک شهروند امارات صورت گرفت که این موجی از خشم و محکومیت را در میان کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده است.

خشم کاربران عرب از پیوند اعضا میان صهیونیست‌ها و شهروندان امارات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تیم های پزشکی اسرائیل و امارات هفته گذشته از پیوند کلیه بین بیماران صهیونیست و اماراتی خبر دادند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، پیوند کلیه بین ساکنان فلسطین اشغالی و شهروندان اماراتی، موجی از خشم و محکومیت را در میان کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده است.

به گزارش این شبکه، این کاربران از اینکه سطح عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و امارات به این حد رسیده است، تعجب کرده‌اند.

فعالان ویدئوهایی را منتشر کرده‌اند که در آن سه عمل پیوند کلیه بین صهیونیست‌ها و شهروندان اماراتی صورت گرفته است؛ دو عمل در فلسطین اشغالی و یک عمل در امارات.

فعالان شبکه‌ای اجتماعی ضمن مردود دانستن چنین اقداماتی، تأکید کردند که «امارات از عادی‌سازی به هم‌خونی و اهدای عضو به اسرائیلی رسیده است که یک سرزمین عربی را اشغال کرده است».

آنان بر این باورند که چنین اقداماتی، راه را به روی این رژیم هموارتر خواهد کرد تا بتوانند سوء استفاده بیشتری از کشورهای عربی داشته باشند.

«جابر الحرمی» از کاربران توئیتر در واکنش به این اقدام نوشت: «امارات به عادی‌سازی سیاسی، اقتصادی و جاسوسی بسنده نکرده است، بلکه پا را فراتر گذاشته است و یک شهروند [خود] را واداشته است که کلیه خود را به یک صهیونیست بدهند... این صهیونیست، در منزلی سکوت دارد که از یک فلسطینی به یغما برده است».

 

یک کاربر دیگر هم در صفحه شخصی خود نوشت: «اسرائیل و امارات، تبادل کلیه را با شعار نجات جان آغاز کردند. طبیعتا این شعار مبتذل، این مسئله را از یاد ما نخواهد برد که در زندانهای اسرائیل، اسرای بیماری حضور دارند که بدون هیچ گناهی رها شده‌اند، تا بمیرند».

 

وی تأکید کرد: « [این اقدام] این مسئله را از یاد ما نخواهد برد که کودکانی وجود دارند که عمدا کشته‌اند».

امارات در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، توافقنامه‌ سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های ابراهیم» را امضاء و رسماً با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پس از آن چندین توافق همکاری با اسرائیل امضا کرد.

علاوه بر امارات، کشورهای مغرب و سودان نیز با وساطت ترامپ و امضای توافق سازش رسماً با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول