اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هر هیأت، سفیر امام حسین است/ محرم با رعایت پروتکل‌ها مجلس می‌گیریم

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امسال هر هیأت در منطقه باید خود را سفیر امام حسین(ع) بداند و علاوه بر برگزاری جلسه خود باید به کمک دیگر هیأت‌ها نیز برود تا آنان نیز جلسه خود را با رعایت پروتکل‌ها برگزار کنند.

هر هیأت، سفیر امام حسین است/ محرم با رعایت پروتکل‌ها مجلس می‌گیریم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، همایش مجازی ۱۰ هزار هیأت برگزیده کشور صبح امروز یکشنبه ۱۰ مردادماه با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حاج منصور ارضی مداح اهل بیت (ع) به صورت زنده در اپلیکیشن «تکیه» برگزار شد.

هر هیأت، سفیر امام حسین علیه‌السلام است

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در این همایش با اشاره به اینکه هیأت‌ها در سال گذشته نه تنها در محرم بلکه در طول سال برای کمک‌رسانی به مردم کنار مسئولین ایستادند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تکلیف ما را مشخص کردند که باید عرض ارادت به همراه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم برگزار شود و هیأت‌ها نشان دادند که می‌توانند این دو را توأمان عملی کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از دشمنان که می‌دانند محرم نقطه ثقل انقلاب و علت بقای آن است، بنا دارند به واسطه کرونا برای ضربه زدن به آن تلاش کنند و مانع تدابیر لازم برای برگزاری جلسات شوند.

باباخانی گفت: متاسفانه سال گذشته به واسطه دیر اعلام شدن دستورالعمل‌ها برخی از هیأت‌ها نتوانستند جلسات را برگزار کنند. امسال هر هیأت در منطقه باید خود را سفیر امام حسین(ع) بداند و علاوه بر برگزاری جلسه خود باید به کمک دیگر هیأت‌ها نیز بروند تا آنان نیز جلسه خود را با رعایت پروتکل‌ها برگزار کنند.

هیأت‌ها برای خدمت بیش‌تر نفس تازه کنند

رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر نیز در این مراسم اظهارداشت: در این شرایط کرونایی و به خصوص در محرم گذشته، عقلانیت و دیانت توسط هیأت‌ها کنار هم قرار گرفت و هیأت‌ها نشان دادند که عقلانیت حسینی می‌تواند مدافع سلامت و امنیت باشد. هیأتی‌ها در این آزمون سربلند شدند.

وی افزود: امروز هیأت‌ها بعد از ۸ سال خستگی از ناامیدی و بی‌تدبیری‌ها بنا دارند نفس تازه کنند و آماده می‌شوند تا خیز بردارند تا مشکلات اساسی از مردم را برطرف کنند.

آبفروش گفت: هیأت‌های بسیاری هم‌اکنون در خوزستان و سیستان و بلوچستان درحال خدمت‌رسانی و کمک برای رفع مشکلات آب مردم هستند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: هیأت در محرم گذشته برای برگزاری جلسه در فضای باز با مشکلات بسیاری مواجه شدند و این در حالی بود که بانیان هم در شرایط اقتصادی نتوانستند مثل همیشه کمک‌رسان باشند و حتی بی‌تدبیری‌هایی هم شد، اما باز هم هیأت‌ها از پس کار برآمدند.

وی افزود: امسال هم هیأت‌ها اتفاقات خوبی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رقم خواهند زد.

هیأت‌ها با پروتکل‌ها، مجلس خواهند گرفت

یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان در این مراسم اظهار داشت: امسال هم هیأت‌ها با همدلی و دست در دست یکدیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجالس محرم را برگزار خواهند کرد.

از فضای مجازی برای محرم غافل نشوید

علی اکبر مداحی، مدیرعامل ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام نیز در این مراسم اظهار داشت: هیأت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی غافل نخواهند بود و مراسم‌ها را با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار خواهند کرد. هیأت‌ها با اینکه از این بیماری خسته شده‌اند، اما به دستورالعمل‌ها بی‌تفاوت نخواهند بود.

وی افزود: برخی در این ایام بیماران یا به هر دلیل در خانه هستند باید از بستر فضای مجازی هم برای برگزاری مجالس محرم استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول