اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کوچکی‌نژاد: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به دنبال رونق کسب و کارهای اینترنتی است نه تعطیلی آن

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به دنبال رونق کسب و کارهای اینترنتی است نه تعطیلی آن، اما به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی و درست، ابهامات زیادی در مورد این طرح برای مردم به وجود آمده است.

کوچکی‌نژاد: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به دنبال رونق کسب و کارهای اینترنتی است نه تعطیلی آن

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به هیچ وجه به دنبال تعطیلی کسب و کارهای اینترنتی نیست بلکه هدف آن ایجاد زمینه برای رونق این کسب و کارها است. 

وی افزود: بحث فیلترینگ به هیچ وجه در طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی مطرح نیست بلکه مجلس در این طرح به دنبال پیام‌رسان‌های داخلی و همچنین قانونمند کردن فضای مجازی در کشور است. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز 70 درصد از پهنای باند اینترنت کشور برای پیام‌رسان‌های خارجی و 30 درصد برای پیام‌رسان‌های داخلی است که اگر سهم پیام‌رسان‌های داخلی از پهنای باند اینترنت بیشتر باشد طبیعی است که آنها بهتر می‌توانند خدمات به مردم ارائه دهند. 

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: وقتی که 30 درصد از پهنای باند دراختیار پیام‌رسان‌های داخلی باشد طبیعی است که آنها نمی‌توانند در یک فضای نابرابر با پیام‌رسان‌های خارجی رقابت کنند و رضایت کاربران را به دست بیاورند.

وی افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در کشور ما در بحث فضای مجازی وجود دارد که با حمایت از آنها ما می‌توانیم شاهد عرضه خدمات در فضای مجازی توسط متخصصان داخلی به کاربران باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر ما به دنبال قانونمند کردن فضای مجازی هستیم تا کسانی که از آن سوی مرزها به داخل کشور ما می‌آیند این اجازه را نداشته باشند که به اطلاعات محرمانه کاربران ایرانی دست‌اندازی کنند و یا مشکلات دیگری را برای آنها به وجود آورند و لازمه این امر قانونمند کردن فضای مجازی است. 

وی اظهار داشت: متأسفانه در فضای موجود اطلاع‌رسانی درستی راجع به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی انجام نشد و همین مسئله ابهامات و سؤالات و نگرانی‌های زیادی را در میان مردم ایجاد کرد. در مقابل، دشمن هم تمام توان خود را برای زیر سؤال بردن این طرح به کار گرفته و این مسئله باعث شده تا ما امروز با موجی از نگرانی در جامعه در خصوص طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی مواجه باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول