اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وضعیت پیچیده و بحرانی کرونا در مازندران/ از کم‌توجهی به پروتکل‌ها تا شلوغی سواحل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تزریق ۶۵۰هزار دز واکسن در مازندران اشاره کرد و گفت: شرایط مازندران بسیار پیچیده و بغرنج است و شمار بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌ها رو به افزایش است.

وضعیت پیچیده و بحرانی کرونا در مازندران/ از کم‌توجهی به پروتکل‌ها تا شلوغی سواحل

دکتر قاسم اویس امروز درباره شرایط کرونایی در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به وضعیت بسیار پیچیده و بغرنج کرونایی در استان مازندران، اظهار کرد: متاسفانه شمار بیماران سرپایی، بستری‌شدگان و فوتی‌های کرونایی درحال افزایش بوده که همین موضوع نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه باوجود دردسرها و نگرانی‌ها اما به رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر توجه می‌شود، افزود: رعایت پروتکل به شدت پایین به طوری‌که ۵۰ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برخی از مشاغلی که در شرایط قرمز و نارنجی کرونا باید تعطیل باشند، فعال هستند، اضافه کرد: درحال حاضر در تالارها مراسم برگزار می‌شود و پروتکل‌های بهداشتی در سواحل مازندران رعایت نمی‌شود.

اویس در ارتباط با وضعیت واکسیناسیون اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا در روستاها در گروه سنی ۵۰ سال و در شهرها در گروه سنی ۵۵ سال درحال انجام است.

وی به تزریق ۶۵۰هزار دز واکسن در مازندران اشاره کرد و یادآور شد:  تاکنون ۵۳۰هزار دز واکسن در مرحله اول و بیش از ۱۰۰ هزار دز واکسن در مرحله دوم درحال تزریق است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: درحال حاضر تزریق واکسن در ۸۱ مرکز روستایی و ۵۰ مرکز تجمیعی شهری درحال انجام است.

اویس در پایان گفت: لازم است مردم توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول