اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آبرسانی با تانکر به روستاهای حیدرآباد و عسگرآباد خوی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: در حال حاضر روستاهای حیدرآباد و عسگرآباد خوی با مشکل کم آبی مواجه هستند و از طریق آبرسانی سیار آب شرب مورد نیاز آنها تامین می‌شود.

آبرسانی با تانکر به روستاهای حیدرآباد و عسگرآباد خوی

به خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوی، یداله سلطانی اظهار داشت: در حال حاضر روستاهای حیدرآباد و عسگرآباد با مشکل کم آبی مواجه هستند و از طریق آبرسانی سیار آب شرب مورد نیاز آنها تامین می‌شود و تا رفع مشکل آب روستاهای مذکور آبرسانی با تانکر به صورت روزانه ادامه خواهد داشت.و برای آبرسانی به این روستاها از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه روستاهایی که به آنها آبرسانی سیار انجام می‌شود ۲ دسته هستند، افزود: برخی روستاها از قبل دارای مشکل کم آبی بوده و تعدادی نیز در فصل تابستان و به دلیل خشک شدن منابع آبی داخل روستا دچار کمبود آب شده اند که آبرسانی سیار به آنها تا آغاز فصل بارندگی ادامه دارد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی ادامه داد: در خصوص روستاهایی که از قبل دارای مشکل کم آبی بوده مانند روستای عسگر آباد پروژه‌هایی در دست اقدام است  تا از طریق احداث مجتمع‌های روستایی بنا به اولویت‌ها و بر اساس اعتبارات، آبرسانی پایدار به آنها انجام شود.

وی خشکسالی، کاهش بارش‌ها و عدم مدیریت مصرف آب را علت کم آبی اعلام کرد و افزود:این پدیده‌ها  منجر به خروج تعداد زیادی منبع آبی از چرخه تولید شده است.

سلطانی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در جامعه روستایی باید در اولویت قرار گیرد تصریح کرد: با وجود کم آبی و لمس این موضوع توسط روستائیان محترم در برخی موارد شاهد استفاده آب شرب در جاهای دیگر هستیم .

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: از مردم انتظار داریم در مصرف آب شرب صرفه‌جویی کنند و آب شرب را در مصارف دیگر استفاده نکنند تا بحران آب را سپری کنیم.

لازم به توضیح است که آبرسانی به روستاهای عسگرآباد و حیدر آباد خوی از طریق یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار ۱۸ هزار لیتری و در تخلیه در مخازن این روستاها انجام می پذیرد و به صورت متوسط هر روز چهار الی پنج تانکر آب به هر یک از مخازن این روستاها آب شرب تخلیه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول