اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

اولویت‌بندی واکسیناسیون دانشگاهیان اعلام شد/ آموزش حضوری دانشجویان ورودی جدید از بهمن‌

معاون آموزشی وزارت علوم به تشریح برنامه این وزارتخانه برای واکسیناسیون دانشگاهیان و اولویت‌بندی دانشجویان پرداخت.

اولویت‌بندی واکسیناسیون دانشگاهیان اعلام شد/ آموزش حضوری دانشجویان ورودی جدید از بهمن‌

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری که امروز در خصوص واکسیناسیون دانشجویان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن کرونا و کمااینکه در موج پنجم کرونا هستیم، باید تمهیدات لازم را برای بازگشایی دانشگاه‌ها بیندیشیم.

وی ادامه داد: اگر شرایط همینگونه باشد و شاهد شرایط غیرمترقبه نباشیم، برنامه وزارت علوم این است که بخشی از آموزش را به صورت حضوری انجام دهد؛ البته اولویت ما سلامت دانشجویان است.

خاکی صدیق با بیان اینکه فرض بر این است که آموزش حضوری با اقدامات انجام شده بر اساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها، مخاطره‌ای برای دانشجویان و کارکنان نخواهد داشت، گفت: بر این اساس دسته اول که تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرد و از نظر تعداد هم کمتر هستند، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی است.

وی افزود: لیست کارکنان و اساتید برای واکسیناسیون در مرداد به وزارت بهداشت ارسال شده است اما واکسیناسیون دانشجویان، ابتدا با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری آغاز خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: اگر تولیدات واکسن و واردات کافی باشد گروه‌های بعدی هم واکسینه خواهند شد. تعدادی از دانشجویان در شهریور،‌ تعدادی در مهر و آبان و تعدادی هم تا آذر ماه واکسن خواهند زد.

وی با بیان اینکه برای دانشجویانی که واکسن زده‌اند کلاس‌های حضوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر واکسیناسیون برای گروهی انجام نشود اصراری به تشکیل کلاس حضوری نداریم و روش آموزش الکترونیکی خواهد بود. شرط لازم برای کلاس‌های حضوری این است که مطمئن شویم سلامت دانشجویان حفظ خواهد شد.

وی بیان کرد: محل فیزیکی واکسیناسیون در محل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در صورت تایید وزارت بهداشت خواهد بود. دانشجویان غیربومی در استان‌های مختلف حضور دارند. نمی‌خواهیم برای اینکه دانشجویان واکسن را در محل دانشگاه خودشان بزنند آنها را به شهر محل دانشگاه بفرستیم. در این زمینه تلاش شده تا دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی در مراکز بهداشت شهر خودشان واکسن دریافت کنند.

خاکی صدیق درباره نوع واکسنی که به اساتید و دانشجویان تزریق می‌شود، گفت: نوع واکسن به وزارت بهداشت و موجودی واکسن در کشور بستگی دارد. ما نوعی تعیین نمی‌کنیم زیرا از نظر وزارت بهداشت همه واکسن‌ها ایمنی لازم را ایجاد می‌کنند.

وی درباره واکسیناسیون دانشجویان خارجی گفت: دانشجویان خارجی هم یا در کشور خودشان واکسینه می‌شوند و با گواهی به داخل کشور می‌آیند،‌ یا اگر امکان تزریق واکسن  در کشور خودشان نباشد در ایران واکسن خواهند زد که البته تعدادشان زیاد نیست.

خاکی صدیق درباره بازی زمانی میان فاز اول و دوم واکسیناسیون گفت: ما تابع وزارت بهداشت هستیم، اگر بگویند که این میزان واکسیناسیون کفایت نمی‌کند، ‌آموزش حضوری انجام نخواهد شد اما اگر کفایت کند، آموزش حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول