اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

پارکی در تهران با ۵۳۰ گونه گیاهی ارزشمند/شهرداری ملزم به ثبت میراث طبیعی پردیسان

دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ثبت میراث طبیعی و تنوع زیستی پارک پردیسان امروز در صحن شورای شهر تصویب شد.

پارکی در تهران با ۵۳۰ گونه گیاهی ارزشمند/شهرداری ملزم به ثبت میراث طبیعی  پردیسان

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ثبت میراث طبیعی و تنوع زیستی پارک پردیسان امروز در صحن شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا شهر درباره این موضوع گفت: در شهر تهران با این حجم از فعالیت و جمعیت، وجود مکان‌های سبز و ارزشمند یک ارزش و سرمایه است و باید تلاش شود این سرمایه‌ها حفظ و صیانت شود. ما شاهد بودیم که با تغییر مدیریت‌ها بعضی از این سرمایه‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرند. 

وی گفت: پارک پردیسان نیز با این حجم تنوع زیستی در زمانی مورد بی‌مهری قرار گرفت و می‌خواستند آنرا واگذار کنند و با حضور دوستان در شورای سوم تلاش شد با تصویب بعضی از طرح‌ها و مصوبه‌ها بازدارندگی ایجاد شود. 

نوری درباره هدف از ارائه این دو فوریت گفت: تنوع زیستی ارزشمند و منحصر به فرد بوستان طبیعت پردیسان باید حفظ و صیانت، از تخریب عرصه طبیعی و تخریب کاربری آن جلوگیری،  میراث طبیعی و محیط زیستی شهر تهران ظرفیت‌سازی شود و ویژگی‌های تفرجگاهی آن تقویت شود. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: پارک پردیسان ۳۰۰ هکتار مساحت دارد که با مجموعه پارک‌های اطراف آن ۵۵۰ هکتار می‌شود. این منطقه حدود دو صدهزارم مساحت کل کشور است ولی ۵۳۰ گونه گیاهی ارزشمند دارد و باید به هر نحوی حفاظت شود. 

وی درباره اینکه این پارک متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: با این سازمان مراوداتی از سال ۹۶ انجام و تلاش شد که صیانت از این پارک انجام شود. همه دستگاه‌های ذی ربطی که دغدغه محیط زیست دارند از سازمان حفاظت محیط زیست گرفته تا دانشگاه تهران و شورای شهر به دنبال حفظ این میراث طبیعی هستند. 

سرانجام این طرح دو فوریتی به رای گذاشته شد و اعضای شورای شهر تهران آن را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول