اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

نفسی تازه زیر گوش پایتخت/نزدیک ترین آبشارهای اطراف تهران کجاست؟

در این روزهای گرم، بهترین انتخاب برای یک سفر یک روزه مقاصدی است که دریاچه، رودخانه و یا آبشاری را در حوالی خود داشته باشند.

نفسی تازه زیر گوش پایتخت/نزدیک ترین آبشارهای اطراف تهران کجاست؟

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، تابستان امسال هم مانند تابستان 99 خانه نشینی، قرنطینه و ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز مانع از این شده که بچه ها اوقات فراغت خوبی را تجربه کنند.

بسیاری از خانواده ها توان سرگرم کردن بچه ها در خانه را ندارند و جمله «حوصله ام سر رفته» مدام در گوش شان طنین انداز است.

هیچ چیز تابستان این دو سال شبیه تابستان های قدیم نیست و بچه ها با پایان سال تحصیلی چاره ای جز ماندن در خانه و سر و کله زدن با بازی های کامپیوتری و موبایلی را نداشته اند.

اما گاهی می شود با یک برنامه ریزی درست و انتخاب منطقی هم لذت اوقات فراغت در تابستان را به بچه ها چشاند و هم درصد ابتلا به کرونا را کاهش داد.

فقط کافیست تا به جای مسیر شمال و جنوب و مرکز کشور نگاهی به جاذبه های طبیعی اطراف خود داشته باشید و جای یک سفر پرخطر را با گشت و گذار در طبیعت اطراف تهران به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی پر کنید.

در این روزهای گرم، بهترین انتخاب برای یک سفر یک روزه مقاصدی است که دریاچه، رودخانه و یا آبشاری را در حوالی خود داشته باشند.

آبشار شکرآب

یکی از این مقاصد زیبا و در عین حال خوش آب و هوا منطقه رودبار قصران واقع در شهرستان اوشان است که به دلیل قرار گرفتن آبشار شکرآب یکی از بهترین گزینه ها برای یک گشت و گذار کوتاه محسوب می شود.

برای اینکه بتوانید این آبشار زیبا را ببینید باید از جاده لشگرک خودتان را به دوراهی فشم و لواشان برسانید، از مسیر فشم باید به سمت اوشان و روستای آهار بروید و بعد از ماشین پیاده شوید، چون اینجا آخرین نقطه عبور ماشین است و باید ادامه مسیر را پیاده طی کنید.

اگر با سرعت متوسط حرکت کنید طی دو ساعت از آهار به آبشار شکرآب می رسید،‌ در طول مسیر باغ هایی مملو از درخت گیلاس و آلبالو قرار دارد که اوایل مرداد ماه دیدنی تر از همیشه می شوند.

برای یک توقف کوتاه و ادای نماز هم می توانید به امامزاده ای که در انتهای مسیر شکرآب واقع شده بروید.

آبشار سنگان

در میان کوه های البرز و بخش کن در تهران روستایی جا خوش کرده که بهترین گزینه طبیعت گردی برای پایتخت نشین هاست،‌ روستایی به نام سنگان که 2100 متر از سطح دریا فاصله دارد و دارای 6 محله به نام های سنگان پایین، سنگان میانی، سنگان بالا، باغ‌دره، دره‌تک و سنگان نو است.

این منطقه علاوه بر آبشار سنگان که یکی از جاذبه های طبیعی آن محسوب می شود، آثار تاریخی زیادی هم دارد که یکی از آنها امامزاده های 3 گانه سنگان است، جایی که به استناد برخی از سنگ نوشته ها در آنجا، قدمت روستای سنگان را بیش از 500 سال نشان می دهد.

از تهران تا سنگان با خودرو حدود یک ساعت فاصله است، اگر می خواهید سری به این روستا بزنید و از آبشار بی نظیر آن دیدن کنید، باید از سمت غرب تهران و کرج حدود 3 کیلومتر به سمت شرق در اتوبان همت بروید.

به محض رسیدن به خیابان کوهسار به سمت امامزاده داوود بروید و بعد از آن حدود 10 کیلومتر در سه راهی به سمت چپ جاده حرکت کنید تا تابلویی را که جهت سنگان را نشان می دهد ببینید، مسیر را ادامه دهید تا به روستا و آبشار سنگان برسید.

حتما توجه داشته باشید که در این سفر کوتاه علاوه بر یک کوله سبک، کفش مناسب، عینک آفتابی، لوازم بهداشتی شخصی، سوت، غذای سبک، آب و هدلامپ و باطری به همراه داشته باشید.

آبشار کلوگان

این آبشار زیبا هم در روستای کلوگان واقع در رودبار قصران واقع شده است، برای رسیدن به این بهشت خوش آب و هوا باید از میدان لشگرک خودتان را به جاده فشم برسانید و با پشت سر گذاشتن منطقه ورجین و پیش از رسیدن به دو راهی لوسان، مسیر روستای کلوگان را که با تابلو نشان داده شده، پیش بگیرید.

از جاده فرعی چند کیلمتر که عبور کنید به ورودی یک پل می رسید که رودخانه ای روی آن خودنمایی می کند، ادامه مسیر با زنجیر بسته شده، بنابراین اگر در روزهای تعطیل به این منطقه می روید باید ماشین را همان جا پارک کنید و مسیر باریک و باغ راه های قدیمی منطقه را پیاده طی کنید.

برای رسیدن به آبشار حدود 4 کیلومتر پیاده روی در پیش دارید به همین جهت حتماً وسایل ضروری و اقلام خوراکی را به همراه داشته باشید،‌ مسیر رودخانه را ادامه دهید تا بعد از یک پیاده روی نه جندان کوتاه صدای آبشار را بشنوید.

حالا شما در کنار آبشار کلوگان هستید،‌ آبشاری با بلندی حدود 40 متر که از بالای صخره ها خود را به زمین می رساند و می تواند برای شما تجربه ای شگفت انگیز باشد.

آبشار خور

در 17 کیلومتری جاده کرج به چالوس آبشاری با 50 متر ارتفاع جا خوش کرده که می تواند بهترین انتخاب برای سفری یک روزه و مفرح با خانواده باشد.

 با توجه به اینکه این آبشار در ارتفاع 2800 متری واقع شده در فصل تابستان آب‌‌وهوایی مطبوع و خنک دارد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به آبشار خور را می‌توان تابستان دانست.

در 17 کیلومتری جاده کرج - چالوس تابلوی روستای خوزنکلا را خواهی یافت، با طی کردن 17 کیلومتر در امتداد این روستا و عبور از روستای های بین راهی با جاذبه های بی نظیرش به روستای خور می رسید. اگر ماشین را پارک کرده و از لابه لای کوچه پس کوچه های تنگ و قدیمی روستای خور با درختان سیب ترش، گوجه سبز، زرد آلو و گیلاس عبور کنید، به پای آبشاری می رسید که منظره اش خستگی راه را از بدنتان در می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول