اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی در آلمان به خشونت کشیده شد+فیلم

علی‌رغم آغاز موج چهارم کرونا در آلمان، صدها نفر از مردم این کشور در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در خیابان‌های برلین تجمع کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی در آلمان به خشونت کشیده شد+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اعتراضات سراسری در بسیاری از کشورهای اروپایی علیه محدودیت‌های کرونایی، صدها نفر از مردم آلمان امروز (اول آگوست، ۱۰ مردادماه) با تجمع در خیابان‌های «برلین» علیه محدودیت‌های مرتبط با کرونا تظاهرات برپا کردند که در برخی مناطق به درگیری معترضان با نیروهای پلیس منجر و به خشونت کشیده شد.

شبکه روسی «راپتلی» راشاتودی با انتشار یک نوار ویدئویی تقابل نیروهای امنیتی پلیس با معترضان به محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا را نمایش داد.

 

 

طبق این گزارش، سازماندهندگان راهپیمایی‌ها در آلمان تصریح کردند که معترضان خواستار «آزادی و ابقای حقوق اساسی افراد» در بحبوحه شیوع کرونا هستند اما نیروهای پلیس تجمع معترضان در شرایط فعلی شیوع کرونا را غیرقانونی اعلام کرد.

شبکه راشاتودی گزارش کرد که گروههایی از طرفداران محدودیت‌های کرونایی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس «کووید-19» نیز قصد دارند در اقدامی متقابل راهپیمایی برگزار کنند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است علی‌رغم آن که دولت آلمان اکثر محدودیت‌های مرتبط با کرونا را در تابستان امسال لغو کرده است اما برخی از این محدودیت‌ها همچون استفاده اجباری از ماسک در فضاهای بسته و وسایل نقلیه عمومی همچنان پابرجاست.

بنا بر آمار و ارقام‌های مؤسسه «رابرت کخ»، موج چهارم همه‌گیری کرونا در آلمان آغاز شده است و دولت آلمان نیز امروز (یکشنبه) اعلام کرد که شمار موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور احتمالاً ظرف دو ماه آینده به ۱۰۰ هزار مورد در روز افزایش می‌یابد مگر آن که تعداد افراد بیشتری واکسینه شوند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، تاکنون دست‌کم سه میلیون و ۷۷۶ هزار و ۷۲۱ نفر از مردم آلمان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۹۲ هزار ۱۷۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این اولین بار نیست که مردم آلمان علیه محدودیت‌های کرونایی تظاهرات برپا می‌کنند و چند روز پیش نیز هزاران نفر در شهر برلین در اعتراض به این محدودیت‌ها تظاهرات برپا کردند و برخی معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به طور همزمان، در کشورهای دیگر اروپایی از جمله فرانسه نیز معترضان به محدودیت‌های کرونایی تظاهرات برپا کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز گزارش کرد که هزاران نفر در فرانسه روز شنبه در اعتراض به تدابیر قانونی دولت «امانوئل ماکرون» برای اجباری کردن ارائه گذرنامه سلامت هنگام ورود به اماکن عمومی در بحبوحه شیوع موج چهارم کووید-۱۹ در این کشور تظاهرات کردند.

گزارش این خبرگزاری حاکی است اکثر تظاهرات های برگزار شده در پاریس مسالمت‌آمیز بوده اما در برخی از آنها درگیری‌هایی میان نیروهای ضد شورش و مردم گزارش شده و پلیس به زد و خورد با معترضان پرداخته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول