اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

المپیک توکیو| چرا دوومیدانی کاران در مسابقات شب هم عینک آفتابی می‌زنند؟

برخی دوومیدانی کاران با وجود مسابقه در شب باز هم از عینک آفتابی استفاده می‌کنن که دلایل خاصی دارد.

المپیک توکیو| چرا دوومیدانی کاران در مسابقات شب هم عینک آفتابی می‌زنند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دوومیدانی یکی از رشته‌های جذاب در المپیک محسوب می‌شود که طبق بررسی‌ها دوی 100 متر به عنوان پر تماشاگرترین رویداد محسوب می‌شود.

یکی از نکات جالب توجه که این روزها در رقابت‌های دوومیدانی المپیک هم دیده می‌شود، استفاده برخی دوندگان از عینک‌های آفتابی در شب است و این سوال وجود دارد که چرا آنها در شب هم از این عینک‌ها استفاده می‌کنند؟

استفاده از عینک آفتابی می‌تواند برای دوندگان سرعت بسیار مفید باشد، چون با جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش و UVB از عملکرد چشم محافظت و اجازه می‌دهد واضح تر ببینند. وقتی دوومیدانی کاران در روزهای آفتابی مشغول ورزش هستند، این امر سلامت چشم آنها را تهدید می‌کند، بنابراین آنها نیاز به عینک آفتابی برای محافظت از چشم خود در برابر نور مضر خورشید دارند.

در همین زمینه برخی از دوندگان سرعت در مسابقاتی که شب برگزار می‌شود هم عینک آفتابی می‌زنند، چون در آن زمان ورزشگاه مملو از چراغ‌های مصنوعی شدید مانند چراغ ورزشگاه و فلاش های دوربین است که بر عملکرد دوندگان سرعت تأثیر می‌گذارد، برهمین اساس عینک آفتابی می‌تواند به جلوگیری از اذیت شدن چشم  آنها کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول