اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کمپین «نجات رهبران انقلاب 14 فوریه» بحرین آغاز می‌شود

نماینده جنبش معارض «حق» تأکید کرد که از شامگاه امروز کمپین «نجات رهبران انقلاب 14 فوریه» بحرین آغاز می‌شود و بر لزوم مشارکت حداکثری در آن تأکید کرد.

کمپین «نجات رهبران انقلاب 14 فوریه» بحرین آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالغنی الخنجر» نماینده جنبش معارض «الحریات و الدیمقراطیة» (حق)  گفت که جان «عبدالجلیل السنکیس» از معارضان برجسته رژیم آل خلیفه در خطر است.

الخنجر به شبکه خبری المنار گفت که وی چهار هفته است که در زندان مرکزی "جو" دست به اعتصاب غذا زده است.

وی تأکید کرد: «رژیم بحرین با کم‌کاری و کوتاهی در زمینه بهداشت و پزشکی، از طریق مرگ تدریجی، سیاست مقابله با ایستادگی رهبران انقلاب را در داخل زندانها در پیش گرفته است».

این معارض بحرین تأکید کرد که باید برای نجات رهبران انقلاب از چنگ رژیم آل خلیفه، دست به تحرکات توأم با فشار زد؛ چرا که سران و علمای زندانی، ایستادگی و پایمردی خود را ثابت کردند.

الخنجر ادامه داد، این افراد با وجود تمام درد و رنجی که در زندان متحمل می‌شوند، تسلیم نشده‌اند و نشان داده‌اند که در مسیر پیروزی، بر سر اصول خود ایستاده‌اند تا رؤیای ملت بحرین برای رسیدن به آزادی و کرامت برآورده شود.

وی خاطر نشان کرد، «حسن مشیمع» دبیر کل جنبش حق نیز با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند؛ به نحوی که از زندان به بیمارستان منتقل شده، ولی درباره وضعیت جسمانی وی، هیچ اطلاعی در دست نیست.

الخنجر تأکید کرد که باید شامگاه امروز باید در کمپین مردمی برای مطالبه نجات رهبران و سران انقلاب تحت عنوان «رهبران بحرین را نجات دهید»، شرکت کنند.

رفتار رژیم آل خلیفه با معارضان زندانی به اندازه‌ای بد و زننده است که حتی سازمان دیدبان حقوق بشر بارها از عدم رسیدگی به درمان پزشکی زندانیان سیاسی در بحرین انتقاد کرده و آن را نقض قوانین سازمان ملل عنوان کرده است.

این سازمان بارها گفته است که «مسئولان بحرین زندانیان را از درمان پزشکی لازم محروم می‌کنند و این امر جان آن‌ها را به خطر انداخته است حال آنکه شمار زیادی از این افراد در اصل نباید زندانی می‌شدند».

السنکیس از جمله کسانی است که حکم حبس ابد برای او صادر شده است، او که در سنین کودکی دچار فلج اطفال شده و بایستی از عصا استفاده کند، با درد شدید در ناحیه سینه و کرختی انگشتان و لرزش دست مواجه است.

مشیمع نیز به اتهام انجام فعالیت‌های مخالف دولت به حبس ابد محکوم شده و با وجود اینکه از بیماری قند خون، فشار خون و التهاب مفاصل رنج می‌برد اما از درمان‌های لازم محروم است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول