اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رتبه یک کنکور تجربی: روزانه 12 ساعت مطالعه داشتم/ کنکور و کسب رتبه اول به هوش بالا نیاز ندارد

رتبه اول کنکور تجربی ۱۴۰۰ گفت: کنکور و کسب رتبه اول به هوش بالا نیاز ندارد بلکه یک فرد با هوش متوسط می‌تواند با سختکوشی و هدف‌گذاری به نتیجه برسد.

رتبه یک کنکور تجربی: روزانه 12 ساعت مطالعه داشتم/ کنکور و کسب رتبه اول به هوش بالا نیاز ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کنکور سراسری شاید یکی از مار‌اتن‌های بزرگ یک نوجوان تازه رسیده به مرحله جوانی است تا خود را محک بزند به طوریکه برخی از کنکوری‌ها نتیجه کنکورشان را سرنوشت‌ساز در زندگی خود می‌بینند و برای برخی نیز مهم نیست و فقط می‌خواهند از یک جایی قبول شده و ۴ سالی را مشغول باشند و دیگر با سدی به نام کنکور روبرو نشوند. 

اینک دو سالی است که  کل دنیا و مسائل ریز و درشت جهان با موضوعی به نام کرونا روبرو است و این ویروس میکروسکوپی روی هر چیزی از جمله خود کنکور تاثیر گذاشته است و آن را با مسائل زیادی روبرو کرده است ولی این ویروس منحوس هم نتوانسته تا از استرس‌های شیرین یک کنکوری و خانواده‌اش و نتایج کنکور بکاهد و کنکور همچنان یک مسابقه بزرگ است. 

امروز دهم مردادماه از جمله آن روزهای شیرین و پُراسترس برای یک کنکوری است، نتایج کنکور آمد و نفرات برتر ۱۴۰۰ را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد. 

نام دو دانش‌آموز از آذربایجان‌شرقی به عنوان نفرات برتر  رنگ سفیدی در میان روزهای قرمز کرونایی برجای گذاشت. 

نیما ابوالحسنی، رتبه اول کنکور تجربی سال ۱۴۰۰ از تبریز است؛ او در یک خانواده ۴ نفری بزرگ شده است. 

در گفتگوی کوتاه تلفنی که با این نفر اول کنکور  تجربی داشتیم، می‌گوید: مدرسه و معلمان تاثیرات زیادی در کنکور یک دانش‌آموز دارد به طوریکه مدیر و معاون و معلم‌های من مدام پیگیر کنکور من بودند و حتی بیشتر از من استرس داشتند. 

او ادامه می‌دهد: من از کلاس‌های خصوصی و کنکور استفاده کردم و هیچ وقت کتمان این نیستم ولی تاثیر معلم و نحوه تدریس آنها در مدرسه بسیار موثر است. 

نفر برتر کنکور ۱۴۰۰ می‌گوید: بنده از کلاس دهم استارت کنکور را زدم و از آن روزها تایمی را برای کنکور می‌خواندم به طوریکه ابتدا از ۵ ساعت شروع کردم و در نهایت به ۱۲ ساعت در روز می‌رسید. 

او اضافه می‌کند: تمایل دارم تا در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درس بخوانم و امیدوارم با عنایت پروردگار یک پزشک حاذق شوم. 

آقای ابوالحسنی تاکید می‌کند: کنکور و کسب رتبه اول به هوش بالا نیاز ندارد بلکه یک فرد با هوش متوسط می‌تواند با سختکوشی و هدف‌گذاری به نتیجه برسد. 

او ادامه می‌دهد: برای کسب یک نتیجه حتما باید خانواده کمک کند و آرامش را ایجاد کنند و من از این بابت از خانواده‌ام تشکر می‌کنم که چنین فضای پر از آرامش را فراهم آوردند. 

نیما ابوالحسنی یک برادر بزرگتر نیز دارد که فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد نظری از دانشگاه علامه است، او در این خصوص می‌گوید: قطعا فرزند بزرگتر راهنمای خوبی برای دیگر برادر و خواهرهایش خواهد بود ولی بنده همچنان معتقدم که این سختکوشی خود فرد است که می‌تواند او را به یک نتیجه شیرین برساند. 

این نفر برتر کنکور تجربی خاطرنشان می‌کند: اینکه با نفرات برگزیده از سنجش تماس گرفته‌اند درست نیست بلکه رتبه من را یکی از استادهایم خبر دادند و من از نتیجه کنکور خود بسیار مات و مبهوت بودم چراکه می‌دانستم نتیجه خوبی خواهم گرفت ولی به رتبه یک فکر نمی‌‌کردم و حتی برایم قابل دسترس بود. 

از او در مورد اثرات کرونا روی کنکور می‌پرسم  که می‌گوید: من آبان سال گذشته به کرونا مبتلا شدم ولی از نظر من نه تنها کرونا اثر منفی نداشت بلکه باعث شد تا با رقبای خود و کنکوری‌های ۱۴۰۰ در رشته خودم آشنا شوم زیرا قبل کرونا این شناخت در حد تبریز بود ولی در اثر کرونا و مسائل  تدریس آنلاین باعث شد تا با اکثر رقبای خود در سراسر کشور آشنا شوم. 


انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول