اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش‌ها به حادثه خلده؛ دولت لبنان: نباید به فتنه گران مجال داد

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان به دنبال تیراندازی مرگبار در حادثه تشییع جنازه در جنوب بیروت اعلام کرد که نباید به فتنه گران و کسانی که در کمین امنیت و ثبات لبنان نشسته‌اند مجال داده شود.

واکنش‌ها به حادثه خلده؛ دولت لبنان: نباید به فتنه گران مجال داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: ارتش در حال تقویت حضور خود در منطقه خلده است و گشت‌های پیاده و موتوری را در آنجا مستقر کرده است.

در این بیانیه آمده است:  یگان‌های ارتش مستقر در خلده به هر فرد مسلحی که در خیابان‌های منطقه خلده باشد و به هر کسی که از هرجای دیگر به طرف خلده تیراندازی کند تیراندازی خواهند کرد.

منابع خبری لبنانی عصر امروز از تیراندازی در منطقه خلده جنوب بیروت خبر دادند و گفتند که عناصر مسلح با آرپی جی به کاروان تشییع پیکر تشییع  «علی شبلی» عضو حزب الله لبنان  در مقابل منزلش تیراندازی کردند که با کشته شدن دستکم دو نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر همراه شد.

این اتفاق باعث ترس و وحشت ساکنان آن منطقه شده و ارتش مسیر «خلده» به سمت بیروت را  به دلیل تیراندازی های کور عناصر مسلح مسدود کرد.بسیاری از رانندگان دراین مسیر خودروهای خود را رها کردند و پا به فرار گذاشتند.

«طلال ارسلان» رئیس حزب دموکراتیک لبنان هم در گفت‌وگو با المیادین حادثه خلده را عملی بزدلانه توصیف و تاکید کرد: ما از ارتش لبنان می‌خواهیم جلوی هرج و مرج امنیتی این منطقه را گرفته و ستون پنجم ها را بازداشت کند.

او افزود:ارتش باید جنایتکاران را محاکمه کند وگرنه عواقب جبران ناپذیری در انتظار است.

«حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد که نباید به فتنه گران و کسانی که به دنبال بی ثبات و ناامن کردن کشور هستند، مجال داده شود .

رهبری  حزب «البعث العربی الإشتراکی» حزب سوسیالیست عرب بعث در لبنان  هم  تیراندازی به مراسم تشییع جنازه در خلده را محکوم کرده و نسبت به توطئه‌های طراحی شده برای فتنه انگیزی در لبنان هشدار  داد و گفت: پس از شکست همه اقدامات برای محاصره اقتصادی و جنگ نظام مند علیه  لبنان و همه اقشار مردم این کشور حالا برای فتنه انگیزی دراین کشور برنامه ریزی شده است.

این حزب در بیانیه‌ای از مردم فهیم و خردمند لبنان خواسته است که برای جلوگیری از فتنه در این مرحله حساس از تاریخ لبنان تلاش کنند و راه را به روی پروژه‌های بیگانگان که در خدمت منافع اسرائیل است، ببندند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول