اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برگزاری آزمون وکالت سال۱۴۰۰ مرکز وکلای قوه قضائیه در شهریورماه

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان گفت: فرایند ثبت نام از داوطلبان آزمون وکالت 1400 از 6 مرداد ماه آغاز شده و تا 12 مرداد ادامه خواهد داشت؛ علاقه مندان به شرکت در این آزمون می توانند به سایت سازمان سنجش اموزش کشور مراجعه نمایند.

برگزاری آزمون وکالت سال۱۴۰۰ مرکز وکلای قوه قضائیه در شهریورماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان، نرگس صلواتی اظهار داشت: آزمون ملی وکالت ۱۴۰۰ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ۱۹ شهریور ماه امسال به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان با بیان اینکه مجری برگزاری آزمون وکالت امسال همانند سال گذشته سازمان سنجش خواهد بود تصریح کرد: فرایند ثبت نام از داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۰ از ۶ مرداد ماه آغاز شده و تا ۱۲ مرداد ادامه خواهد داشت؛ علاقه مندان به شرکت در این آزمون می توانند به سایت سازمان سنجش اموزش کشور مراجعه کنند.

وی ادامه داد: حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری، حقوق تجارت، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، فقه، حقوق ثبت و حقوق اساسی منابع سوالات آزمون امسال خواهند بود؛ که نسبت به سال گذشته حقوق اساسی به منابع آزمون اضافه شده است.

صلواتی با بیان اینکه سؤالات این آزمون در قلمرو منابع اعلام شده و نظریات حقوقی و آرای وحدت رویه مرتبط با آنها طرح خواهند شد افزود: داوطلبان جهت اطلاع از جزئیات منابع آزمون می‌توانند به سایت مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه به آدرس ۲۳۰۵۵.IR  مراجعه نمایند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان بیان داشت: با توجه به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا که باعث عدم تکمیل کلیه مراحل مرحله دوم آزمون های وکالت و کارشناسان رسمی ۹۹ شد؛ طی توافقی با سازمان سنجش آموزش کشور مقرر شده است داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی وکالت ۹۹ تا تعیین تکلیف پذیرش نهایی الزامی به ثبت نام در آزمون سال ۱۴۰۰ نداشته باشند؛ طبق این توافق در صورت عدم پذیرش این افراد در آزمون ۹۹ فرصت مجددی برای ثبت نام در آزمون ۱۴۰۰ در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: داوطلبان در نظر داشته باشند آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه دو مرحله ای بوده و در صورت قبولی در آزمون کتبی از پذیرفته شدگان در مرحله دوم آزمون مصاحبه «علمی - شخصیتی» به عمل خواهد آمد و صرفا پس از بررسی صحت مدارک، دارا بودن شرایط قانونی و علمی از مراحل فوق و سپس گزینش، به مرحله کار آموزی راه خواهند یافت.

صلواتی تاکید کرد: فرآیند جذب (آزمون کتبی، آزمون شفاهی، اخذ استعلامات قانونی، بررسی پرونده ها در هیات تعیین صلاحیت) در حدود یک سال به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول