اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نوسازی یک پاسگاه مرزی در تاجیکستان با کمک 570 هزار دلاری آمریکا

سفارت آمریکا یکی از پاسگاه‌های مرزی واقع در استان ختلان تاجیکستان را با مبلغ 570 هزار دلار تعمیر و در اختیار نیروهای مرزبانی این کشور قرار داد.

نوسازی یک پاسگاه مرزی در تاجیکستان با کمک 570 هزار دلاری آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سفارت آمریکا از تعمیر یک پاسگاه مرزی نیروهای مرزی تاجیکستان با حمایت مالی این کشور خبر داد.

در مراسم تحویل پاسگاه مرزی مذکور واقع در منطقه «شهرطوس» استان ختلان «جان گینکل» کاردار سفارت آمریکا و «رجب سعادت زاده» معاون فرمانده نیروهای مرزی تاجیکستان شرکت کردند.

این پاسگاه مرزی که با مبلغ 570 هزار دلار تعمیر و بازسازی شده است، به نیروهای مرزی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان فرصت‌های بیشتری را برای نظارت و گشت زنی مرز با افغانستان فراهم می‌کند.

تاسیسات مذکور توانایی نیروهای مرزی تاجیک را برای ردیابی و سرکوب تخلفات غیرقانونی مرز (تقریبا در فاصله 15-20 کیلومتر) و مقابله با تهدیدات فراملی، از جمله قاچاق مواد مخدر، افراط گرایی به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

در این گزارش آمده است که آمریکا همچنان متعهد به همکاری با تاجیکستان برای حمایت از استقلال، امنیت و نقش آن در حفظ صلح و رفاه بلند مدت در افغانستان است.

آمریکا طی 30 سال همکاری با تاجیکستان از طریق برنامه‌های که از بخش خصوصی، کشاورزی، بهداشت، آموزش، نهادهای دموکراتیک و امنیت حمایت می‌کنند، به این کشور به مبلغ بیش از 1.8 میلیارد دلار کمک کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول