اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

پشت پرده هزینه‌ هنگفت صهیونیست‌ها برای میزبانی سوپر کاپ فرانسه/ وقتی سیاست از ورزش جدا نیست

در این گزارش به پشت پرده هزینه های چند صد میلیون دلاری صهیونیست ها در ورزش برای عادی سازی روابط و تبلیغ سیاستشان پرداخته شده است.

پشت پرده هزینه‌ هنگفت صهیونیست‌ها برای میزبانی سوپر کاپ فرانسه/ وقتی سیاست از ورزش جدا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار سوپر کاپ فرانسه میان پاری سن ژرمن و لیل در فلسطین اشغالی و در تل آویو برگزار شد که با برتری یک بر صفر لیل به پایان رسید تا قهرمان این فصل سوپر کاپ فرانسه مشخص شود.

* فوتبال تریبونی برای هویت دادن به رژیم صهیونیستی

اما نکته این بازی، دخالت سیاست در ورزش است. مدعیان حامی رژیم صهیونیستی همیشه با ادعایی جدایی ورزش از سیاست می خواهند با پوشش رسانه ای کاذب، پروژه عادی سازی روابط از طریق ورزش را پیش بگیرند. 

با نگاه سطحی به این دیدار که به میزبانی اراضی اشغالی و پایتخت جعلی صهیونیست ها برگزار شد، یک بازی در سطح اول جهان را می بینید که میلیون ها بیننده از طریق گیرنده های خود شاهد آن بودند که با حضور 27 هزار تماشاگر برگزار شد. اما این تمام ماجراست؟

* تاجر صهیونیست مبلغ سیاست صهیونیسم با پوشش ورزش

با نگاه تحلیلی و به اعتراف برگزار کننده اصلی این مسابقه که در پشت پرده با لابی خود و هزینه های چند میلیون دلاری این دو تیم بزرگ را با اهداف سیاسی به تل آویو آورد، با روایتی دیگر مواجه می شویم.

نقش اول برگزار کننده این بازی، یک میلیاردر صهیونیست به نام «سلوان آدامز» است. این تاجر بانفوذ صهیونیست، با پوشش فردی ورزشی و موسس آکادمی ملی دوچرخه سواری در خاک فلسطین اشغالی، با استفاده از ورزش در حال انجام پروژه بزرگ عادی سازی روابط است. در واقع، این شخص یکی از بازوهای اصلی صهیونیست ها در حوزه دیپلماسی ورزشی است.

وقتی به عقبه این تاجر ثروتمند نگاه می کنید، او در اردوگاه نازی ها به دنیا آمده و در زمانیکه فلسطین تحت سلطه بریتانیا بود، مدت کوتاهی در فلسطین حضور داشته و بعد از آن راهی کانادا شده و در این کشور سکونت دارد.

* هزینه چند ده میلیون دلاری برای پروژه عظیم عادی سازی با تریبون ورزش

از اقدامات بزرگ ورزشی- سیاسی آدامیز برای هویت دادن به رژیم اشغالگر، برگزاری مسابقات مشهور دوچرخه سواری «جیرو دیتالیا» است. وی این مسابقات را با هزینه 80 میلیون دلاری به سرزمین اشغالی آورد و برای اولین بار در تاریخ، این رقابت خارج از اروپا و در فلسطین اشغالی برگزار شد. این تاجر صهیونیست با آوردن تور ایتالیا پروژه «آغاز بزرگ اسرائیل» را شروع کرد. این تور یکی از 3 تور برتر دوچرخه سواری دنیاست. تخمین زده شده که یک میلیارد نفر مسابقه 176 دوچرخه سوار را تماشا کردند.

* اعتراف میلیاردر صهیونیست؛ ورزش از سیاست جدا نیست

اقدامات آدامز برای هویت دادن به رژیم صهیونیستی تنها به ورزش ختم نمی شود. این میلیارد صهیونیست یک دانشگاه نیز در فلسطین اشغالی تاسیس کرد و از تمام نقاط دنیا دانشجو پذیرش می کند تا با بورسیه مجانی بتواند چهره سیاه این رژیم را به دنیا به شکل دیگری نشان دهد.

لابی آدامز در دنیای ورزش به حدی است که در جدیدترین اقدامات سیاسی- ورزشی خود، بازی بزرگ سوپر کاپ فرانسه را در تل آویو برگزار کرد. وی در مصاحبه ای اعتراف کرد که برنده این مسابقه فارغ از هر نتیجه ای، رژیم صهیونیستی است. در زیر بخشی از مصاحبه این تاجر بانفوذ می بینید که اعتراف می کند ورزش از سیاست جدا نیست.

آدامز در مصاحبه با فرانس پرس، گفت: "یک گروه کوچکی هستند که می خواهند این کار بزرگ را زیر سوال ببرند. اما ما کشوری دموکرات با اقوام مختلف هستیم. نژاد پرستی که برخی از فلسطینی ها مطرح می کنند واقعیت ندارد."

وی افزود: "ما این بازی فوتبال را با حضور تماشاگران زیاد برگزار کردیم تا به دنیا چهره واقعی اسرائیل را نشان دهیم. نتیجه این مسابقه اهمیتی نداشت. مسئله مهم این بود که اسرائیل برنده این بازی شد. ما به دنبال برگزاری مسابقات ورزشی با هدف ایجاد دیپلماسی با همسایگان خود در خاورمیانه هستیم و برگزاری چنین بازی های فوتبالی به روابط ما کمک خواهد کرد."

* جدایی سیاست از ورزش حربه صهیونیستی

این اعترافات تاجر صهیونیست که جزو 50 یهودی پرنفوذ دنیا به شمار می آید، نشان می دهد ادعاهای رسانه های حامی رژیم اشغالگر به جدایی ورزش از سیاست دروغی محض است که برای گمراه کردن مخاطبان استفاده می شود تا پروژه عادی سازی روابط با کشورهای مسلمان و عرب پیش برود. این روزها، ورزش نیز به ابزاری در دیپلماسی ورزشی و در جهت اهداف سیاسی رژیم اشغالگر درآمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول