اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وام‌دار هیچ جریان سیاسی نیست/ کم هزینه بودن، یکی از ویژگی‌های شورای تبلیغات است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به فراجناحی بودن این شورا گفت: شورا هیچ‌گاه وام‌دار هیچ جریان سیاسی نبوده و تریبون این شورا تریبون نظام انقلاب اسلامی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وام‌دار هیچ جریان سیاسی نیست/ کم هزینه بودن، یکی از ویژگی‌های شورای تبلیغات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، محمد علی احمدی با تبریک عید سعید غدیر و تبریک ۱۲ مرداد، سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: این شورا در روز ۱۲ مرداد به فرمان امام خمینی ایجاد شد. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: این شورا به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از کهن‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی است و رسالت آن تلاش برای نقش‌آفرینی و حضور مردم در صحنه‌های انقلاب و بزرگداشت ایام‌الله انقلاب و تثبیت حضور مردم است. 

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات و ایام‌الله شکل پیدا می‌کند و این دو عرصه جلوه حضور مردم است، افزود: دشمنان همه تلاش خود را می‌کنند تا این حضور کمرنگ شود که شورای هماهنگی تلاش می‌کند این حضور تثبیت شود.

احمدی یکی از وظایف شورا را لحظه‌شناسی عنوان کرد و افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زبان مردم است و بسترساز حضور مردم برای بیان دیدگاه‌ها و دفاع از انقلاب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان یکی دیگر از ویژگی‌های شورا را فراجناحی بودن بیان کرد و گفت: شورا هیچ‌گاه وام‌دار هیچ جریان سیاسی نبوده و تریبون این شورا تریبون نظام انقلاب اسلامی است. 

وی افزود: از جمله ویژگی‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ساختار مردمی بودن شورا است که یکی از بی‌نظیرترین ساختارهای مردمی است. 

تقویت هم‌دلی و همزبانی بین مردم از وظایف شورا است

احمدی با بیان اینکه کمترین تعداد نیروی موظف در سطح استان با گستره کشوری در بین همه نهادها را شورای هماهنگی دارد، گفت: مردمی بودن در بعد طرح‌ریزی و مشارکت و برگزاری مناسبت‌ها و فراگیری به جهت حضور است. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به سخن مقام‌معظم رهبری گفت: کسی که کمک و همراهی به شورا کند، در واقع به جریانی که می‌خواهد به آرمان‌های انقلاب کمک کند، همراهی کرده است. 

وی با اشاره به اینکه رسالت شورا بزرگداشت ایام‌الله و عمل به توصیه خداوند است، بیان کرد: این از طریق سیاستگذاری مربوط به ایام‌الله و هدایت بزرگداشت ایام‌الله، هم‌افزایی و هماهنگی، تقویت فعالیت‌های مردمی و کمک به نهادها در امر تبلیغ انجام می‌شود. 

احمدی گفت: تقویت هم‌دلی و همزبانی برای آرمان‌های بلند از جمله برنامه‌های شوراست. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: این مجموعه این فراگیری را دارد که آن‌هایی که حول محور انقلاب فعالیت می‌کنند، آن‌ها را جذب و بستر حضور آن‌ها را فراهم‌کند و این یکی دیگر از نقش‌های شوراست. 

وی در مورد ساختارهای شورای هماهنگی تبلیغات گفت: ساختار مردمی یکی از ویژگی‌های آن است که در استان اصفهان این ساختار مردمی را در گستره اصفهان تعمیم دادیم. 

احمدی در ادامه افزود: در سال ۹۹ ستادی که برای دهه فجر تشکیل شد در کوچکترین‌ روستاها و به دست خود مردم تشکیل و راهپیمایی حتی در روستاهایی که  ۲۰۰ نفر جمعیت داشت، برگزار شد. 

کم هزینه بودن، یکی از ویژگی‌های شورای تبلیغات است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های ساختاری شورا کم هزینه بودن آن است، گفت: ستادهای مردمی در سطح مدارس، ادارات، کارخانه‌ها و ... تشکیل می‌شود و در دل مردم‌، با مردم و برای مردم‌ این‌ستادها فعالیت دارد. 

وی گفت: در شهر اصفهان تشکیل دفاتر شورای هماهنگی در دو منطقه تشکیل شده و در شهرهای بزرگ‌ نیز همین سیاست وجود دارد. 

احمدی با بیان اینکه یکی از رویکردهای شورا، اجرای مراسم‌ با توجه به نیازهای روز است، بیان کرد: سیاست ما تعطیل‌ناپذیری است، اما امکان این که کارهای قبل از کرونا در حال حاضر انجام‌شود وجود ندارد و کارهای شورا به اقتضای روز برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه فعالیت در بستر فضای مجازی یکی از نیازهای روز است، گفت: تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی نیز از برنامه‌های دیگر شورای هماهنگی تبلیغات است. 

احمدی گفت: در یک سال گذشته ساختار مردمی شورا تقویت شد و در همه ۱۰۹ شهر رابط ایجاد شد و این موضوع در بخش‌ها و روستاهای بزرگ‌نیز اتفاق افتاد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: توجه به همه مناسبت‌ها و عدم‌ غفلت از مناسبت‌ها و ایجاد شبکه تولید و توزیع محتوا در مناسبت‌ها از جمله برنامه‌های دیگر انجام شده در سال گذشته است. 

وی افزود: یکی از کارهای دیگر در یکسال گذشته این بوده که از مناسبت خاص به موضوعات عام‌تر از آن پرداخته شده است و به جای برگزاری مراسم تلاش کردیم الگودهی انجام دهیم. 

احمدی با بیان اینکه یکی از درخواست‌های ما از دولت این است که ۲۵ آبان به عنوان مناسبت‌ها در تقویم رسمی کشور ثبت شود، ادامه داد: در سال گذشته شبکه تبلیغی در شهرداری ایجاد شد که امسال تقویت می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه برای آینده، راهبرد باید توجه به بیانیه گام دوم مقام‌معظم رهبری باشد، گفت: سامانه هماهنگی و هم‌افزایی، اطلاع رسانی و ارزیابی مراسم‌ها و مناسبت‌ها امسال باید راه‌اندازی شود. 

وی با اشاره به آموزش راویان انقلاب اسلامی گفت: در پاسخگویی به شبهات که دشمنان عنوان می‌کنند و همچنین  دستاوردها و افق روشن نیاز به این راویان است.

مسؤولان اجرایی استان هیچ حمایتی از ما نکرده‌اند

احمدی با تاکید به لزوم توجه به ظرفیت‌های استان اذعان کرد: ظرفیت‌های انسانی، مادی و معنوی در استان وجود دارد که باید به آن توجه کرد و ظرفیت‌های تعاملی نیز باید استفاده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در مورد برنامه‌های آینده شورا ادامه داد: عدم غفلت مناسبت‌ها و پیگیری از متولیان، توجه به شرایط اختصاصی هر شهر و بخش و شهرها، نوآوری در برنامه‌ها و همچنین شورای هماهنگی تبلیغات باید زبان مردم باشد. 

وی عنوان کرد: در مدت فعالیت، چالش‌های داشتیم و شاهد سیاست‌بازی و سنگ‌اندازی برخی از مسؤرلان در بزرگداشت مناسبت‌ها بودیم؛ در دو سال گذشته از مجموعه استانداری اصفهان هیچ حمایت مادی از این شورا نشده است. 

احمدی افزود: بعضی دستگاه‌هایی که خود باید در جهت بزرگداشت مناسبت‌ها تلاش کنند، تنبل‌ترین دستگاه‌ها در این زمینه بوده و برخی از ادارات در مناسبت‌هایی مانند سالگرد امام حتی در حد یک بنر هم انجام ندادند. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه آزادگان یکی از مظلوم‌ترین قشر ایثارگران هستند، گفت: بیان حوزه آزادگان بسیار زیاد است و بعد از بازگشت مورد بی‌توجهی و کم‌توجهی برخی از مسؤولان قرار گرفتند که امروز باید از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول