اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نشست مجلس با نخبگان برای رفع ابهام درباره طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی گفت: روز گذشته با حضور جمعی از اساتید دانشگاه در مجلس طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به ابهامات و سوالات‌شان در این باره پاسخ داده شد.

نشست مجلس با نخبگان برای رفع ابهام درباره طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی

زهره السادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: روز گذشته با حضور جمعی از اساتید دانشگاه در ساختمان مجلس شورای اسلامی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به سؤالات و ابهامات حاضران پاسخ داده شد.

وی افزود: عمده سؤالات اساتید حاضر در جلسه در مورد بحث فیلترینگ و نحوه رسیدگی حمایت از کاربران در فضای مجازی بر اساس اصل 85 قانون اساسی بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: به سؤالات مطرح شده در باره فیلترینگ پاسخ داده شد که این طرح به دنبال فیلتر کردن و مسدود کردن سایت‌ها و پلتفرم‌ها نیست، بلکه بحث حمایت از حقوق کاربران در این حوزه مدنظر است.

لاجوردی خاطرنشان کرد: اگر به فرض در اپلیکیشنی از یکی از کاربران سرقت شود، باید طبق طرح مجلس باید این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد و آن پلتفرم در رابطه با عواقب کار پاسخگو باشد.

وی افزود: در رابطه با نحوه رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی بر اساس اصل 85 قانون اساسی نیز عنوان شد با توجه به اینکه اولویت کار صحن پرداختن به مسائل معیشتی مردم است و با توجه به اینکه رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی زمانبر خواهد بود، ترجیح بر این شد تا این طرح در کمیسیون مشترک با حضور نمایندگان کمیسیون‌های مرتبط با این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: علاوه بر این تصریح شد علاوه بر نمایندگان کمیسیون‌ مشترک، دیگر نمایندگان و صاحب نظران و کارشناسان می‌توانند با حضور در کمیسیون مشترک نقطه نظرات و پیشنهاد‌ات خود را در رابطه با طرح مطرح کنند.

لاجوردی خاطرنشان کرد: همچنین از آنجا که موضوع مطرح شده در این طرح موضوعی کاملا تخصصی است لازم است در یک فضای کاملا کارشناسی و تخصصی در کمیسیون با حضور متخصصان و کارشناسان و صاحب نظران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما امروز با آن مواجهیم، این است که وقتی کاربران متن طرح را جستجو می‌کنند متن طرحی که در ارتباط با فضای مجازی در مجلس دهم تهیه شده در اختیار آنها قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود که کاربران با سؤالات و ابهامات زیادی در این باره مواجه شوند حال آنکه در طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی که در مجلس یازدهم تهیه و تدوین شده بسیاری از مشکلات طرح قبلی در آن رفع شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: به همین خاطر بسیاری از کاربران در فضای مجازی از بنده در باره طرح مطرح می‌کنند که مربوط به طرح تهیه شده در مجلس دهم است که این ایرادات و ابهامات در طرح مجلس یازدهم در مورد فضای مجازی رفع شده است.

لاجوردی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از رئیس مجلس درخواست کرده تا جلسات کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی همانند جلسات کمیسیون برجام از طریق رسانه ملی پخش شود که این موضوع با موافقت رئیس مجلس نیز همراه بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول