اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تخریب پل ارتباطی 3 روستا بر اثر سیل در کجور/ ۸۰۰ راس دام تلف شدند

وقوع سیل در بخش کجور شهرستان نوشهر علاوه بر اینکه موجب تلف شدن حدود ۸۰۰ راس دام شد، به اراضی کشاورزی ، تاسیسات آبرسانی برخی روستاها و سه پل ارتباطی خسارت وارد کرده است.

تخریب پل ارتباطی 3 روستا بر اثر سیل در کجور/ ۸۰۰ راس دام تلف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حسین بیژنی بخشدار کجور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: طی گزارش‌های مردمی و بازدید به عمل آمده بیشترین خسارت سیل در کجور عصر دیروز مربوط به روستای انگاس است.

وی افزود: حدود ۸۰۰ راس دام سبک و سنگین تلف شدند و همچین یک دام‌سرا و یک واحد دامی حدود ۶۰ تن علوفه کاملا تخریب و قابلیت استفاده دوباره را ندارد.

بیژنی با بیان اینکه این دام‌سرا به صورت فصلی در بستر رودخانه بوده است، اظهار کرد: این دام‌سرا بین دو رودخانه است که در این باران‌های سیل‌آسا ایجاد خسارت می‌کند.

وی افزود: بلافاصله با حضور فرماندار نوشهر جلسه ستاد بحران تشکیل و با دستور فرماندار و همچین کمک منابع طبیعی دام‌سرای مذکور را تغییر داده تا در شرایط بحران دچار مشکل نشود.

بخشدار کجور به مجوزهای صادر شده از طرف جهاد کشاورزی استان و شهرستان در سال‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: عدم راهنمایی مسؤول مربوطه جهت صدور مجوز برای دام‌سرا که در نقطه تلاقی دو رودخانه، خسارت سنگینی را برای دامدار به بار آورده است.

بیژنی اضافه کرد: در منطقه کجور اراضی کشاورزی، سر دهنه‌ها به دلیل بارش سیل‌آسا خسارت دیده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اثر بارش رگباری و جاری شدن سیل تعداد سه پل راه‌های روستایی بخش کجور تخریب شده است، افزود: یک پل در حد فاصل بین روستاهای اویل و کوشکک و همچین پل اصلی ورودی روستاهای انگاس، واشکن و نیتل تخریب شده است.

بخشدار کچور با بیان اینکه سیل به زیرساخت‌های برخی روستاها خسارت زده است، گفت: شبکه اصلی آبرسانی روستای انگیل در جریان سیل تخریب شد.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/غ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول