اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کاردار انگلیس به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

کاردار انگلیس در تهران در اعتراض به اتهامات وزیر خارجه این کشور علیه ایران درباره حمله به کشتی صهیونیستی به وزارت امور خارجه احضار شد.

کاردار انگلیس به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاردار انگلیس در تهران بعدازظهر امروز (دوشنبه) در نبود سفیر این کشور و در اعتراض به اتهامات «دومینیک راب» وزیر خارجه کشور متبوعش علیه ایران از سوی رئیس اداره سوم غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این ملاقات رئیس اداره سوم غرب اروپا ضمن ابراز تاسف از اتهام بی پایه و اساس وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد که این اظهارات شتابزده، متناقض و بدون سند و مدرک مردود بوده و قویا محکوم است.

گفتنی است «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در اتهامی بی اساس، ایران را پشت حمله ادعایی به کشتی صهیونیستی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان خواند. (اینجا بخوانید) 

رئیس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه افزود: این نخستین اتهام شتابزده و بدون دلیل و مدرک بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران نیست. بلکه این کشور در گذشته نیز در مواردی ایران را متهم به اقداماتی کرده که هرگز ثابت نشده و تاکنون سندی و مدرکی در تایید آنها ارائه نشده است. 

رئیس اداره سوم غرب اروپا تصریح کرد: ایران همواره خلیج فارس را آبراهی امن برای عبور بی ضرر کشتی‌ها دانسته و برای تثبیت و تحکیم امنیت در آن کوشیده است. 

وی افزود: منبع بی ثباتی در خلیج فارس، نه ایران که حضور ناوها و نیروهای نظامی کشورهای فرامنطقه است.

رئیس اداره سوم غرب اروپا در پایان، ضمن هشدار در خصوص هرگونه ماجراجویی رژیم اشغالگر قدس یا دیگران، سیاست قطعی جمهوری اسلامی را دفاع از خود و پاسخ قاطع، به هنگام و متناسب به هر ماجراجویی عنوان کرد.

کاردار انگلیس هم قول داد مراتب را در اسرع وقت به لندن منعکس کند.

لازم به ذکر است سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز به ادعاهای بی اساس وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره این کشتی واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اتهامات بی‌اساس وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره نفتکش صهیونیستی خطاب به آنها تصریح کرد: هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی‌درنگ و با قوت و جدیت پاسخ می‌دهیم. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، وزارت خارجه انگلیس نیز صبح (امروز) «محسن بهاروند» سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای دیدار با «جیمز کِلِورلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا احضار کرد.

اقدام وزارت خارجه انگلیس در ادامه اتهام‌زنی‌ها علیه ایران بعد از حادثه رخ داده برای نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی در نزدیکی سواحل عمان صورت گرفته است. در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: به دنبال حمله ۲۹ ژوئیه (هفتم مرداد) به «مرسر استریت»، سفیر ایران در انگلیس امروز به وزارت خارجه احضار شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول