اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسته حوادث| از آزادی گروگان در داراب تا به دام به افتادن باند سرقت در کازرون

مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس، از آزادی گروگان در داراب تا به دام افتادن سارقان وسایل درون خودرو در کازرون را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

بسته حوادث| از آزادی گروگان در داراب تا به دام به افتادن باند سرقت در کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

در عملیات مشترک پلیس فارس و اصفهان 411 کیلو تریاک کشف شد  

فرمانده انتظامی استان از کشف 411 کیلو تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و اصفهان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سوداگر مرگ قصد انتقال یک محموله تریاک از "بندرعباس" به "شیراز" دارد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور بندرعباس-شیراز اعزام و یک دستگاه وانت مزدا تک کابین متعلق به قاچاقچی مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی داراب موفق شدند وانت مزدا را توقیف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو 411 کیلو تریاک که به صورت بسیار حرفه‎‌ای بین اتاق و کابین جاسازی شده بود کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: اقدامات سوداگران مرگ که به خیال خود می‌توانند  با جاسازی در قسمت‌های مختلف خودرو مواد مخدر را انتقال دهند از چشمان تیزبین پلیس فارس دور نخواهد ماند و نیروی انتظامی با آنان بدون اغماض برخورد قانونی می‌کند.

گروگان پس از 15 روز اسارت، آزاد شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از رهایی گروگان 37 ساله از چنگال گروگانگیران پس از 15 روز اسارت با تلاش ماموران پلیس داراب خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع یک فقره آدم‌ربایی در 23 تیرماه سال جاری در بخش "رستاق" شهرستان داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی داراب با حضور در محل و انجام تحقیقات فنی و تخصصی مطلع شدند 3 سرنشین یک سواری پژو 405 با پلاک مخدوش و سر و صورتی پوشیده فردی 37 ساله را گروگان و سریعا از محل متواری شده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: تلاش تیم تحقیقات پرونده برای شناسایی گروگانگیران و رهایی این جوان با جدیت ادامه داشت تا اینکه مأموران با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یک سری اقدامات تخصصی متوجه شدند فرد ربوده شده به شهرستان دلگان از توابع استان سیستان و بلوچستان منتقل شده است.

سردار ملک‌زاده بیان داشت: مأموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند یکی از آدم‌ربایان 31 ساله که در ربایش این فرد نقش مستقیم داشته را در یکی از مناطق کوهستانی داراب شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: با دستگیری این فرد و اعتراف وی به بزه ارتکابی دیگر عوامل گروگانگیر که خود را در چنگال قانون می‌دیدند مجبور شدند گروگان 37 ساله را پس از 15 روز اسارت در شهرستان دلگان رها کنند.

وی با اشاره به اینکه علت گروگانگیری اختلاف شخصی بوده است، گفت: فرد رها شده توسط پلیس به صورت صحیح و سالم تحویل خانواده وی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تحقیقات برای دستگیری دیگر عوامل آدم‌ربایی با جدیت ادامه دارد، گفت: پلیس اجازه نخواهد داد که مجرمان و مخلان نظم و امنیت آسایش شهروندان را بر هم زنند و با آنان برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

سارقان درون خودرو در دام پلیس کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: 3 نفر از اعضای باند سارقان درون خودرو با اعتراف به 22 فقره سرقت در این شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در کازرون، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام کارهای فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص 3 سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفی‌گاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه سارقان در بازجویی فنی و تخصصی به 22 فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرند، تصریح کرد: متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

سرهنگ زراعتیان خاطرنشان کرد: طرح‌های مبارزه با سرقت در شهرستان کازرون با جدیت ادامه خواهد داشت و شهروندان با جدی گرفتن هشدارهای پلیس در رابطه با پیشگیری از انواع سرقت می‌توانند پلیس را در راه مبارزه با سرقت یاری کنند.

جمع‌آوری 53 معتاد متجاهر در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی 24 ساعت گذشته توسط مأموران انتظامی اجرا و در این خصوص 53 معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: مأموران انتظامی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را طی 24 ساعت گذشته در سطح کلانشهر شیراز اجرا کردند.

وی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح، 53 معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها مورد رضایت اهالی محل قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است، افزود: اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت ادامه خواهد داشت.

دستگیری سارق طلا در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری 2 سارق طلا در منزل و کشف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال طلای سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی در تشریح جزئیات ابن خبر بیان کرد: در پی وقوع سرقت طلاجات منزل یکی از شهروندان و ارسال پرونده به پلیس آگاهی ، تحقیقات و بررسی های لازم برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد.

وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این زمینه 2 سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در یکی از محلات مرودشت دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به سرقت طلاجات از منزل مسکونی شاکی اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان 250 گرم طلای مسروقه کشف شد.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان از نگهداری غیر ضروری مقادیر زیاد طلا و جواهرات در منزل اجتناب کنند و در صورت لزوم این اقلام را به صندوق امانات بانک بسپارند.

دستگیری سارق مسلح و کشف سلاح و مهمات در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از شناسایی و دستگیری سارق و ضارب مسلح و کشف سلاح و مهمات خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره تیراندازی منجر به جرح و همچنین سرقت مسلحانه خودرو، موتورسیکلت و احشام در شهرستان "کوه چنار"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی و تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند  محل و مخفیگاه ضارب و سارق مسلحانه را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه جنگی کلاش به همراه یک تیغه خشاب و مهمات مربوطه کشف شد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: جامعه به هیچ وجه جولانگاه ارازل و اوباش و مجرمین نخواهد بود و پلیس با این‌گونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول