اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور آمریکایی علی‌رغم دریافت واکسن به کرونا مبتلا شد

عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در توییتر اعلام کرد علی‌رغم دریافت واکسن به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است.

سناتور آمریکایی علی‌رغم دریافت واکسن به کرونا مبتلا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیندسی گراهام»، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد علی‌رغم دریافت واکسن به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است.

لیندسی گراهام دقایقی قبل در توییتر نوشت: «پزشک مجلس نمایندگان همین الان به من اطلاع داد نتیجه آزمایش من برای تشخیص ابتلا به کووید-۱۹ بعد از دریافت واکسن مثبت بوده است. شنبه شب علائم شبیه آنفولانزا داشتم و امروز صبح به پزشک مراجعه کردم.»

او در ادامه نوشت: «احساسی مثل عفونت سینوس دارم. علائم خفیفی دارم. ده روز قرنطینه می‌شوم. خوشحالم که واکسن زدم چون بدون واکسن اطمینان دارم حالم به اندازه‌ای که الان هست خوب نبود. علائمم بسیار شدیدتر می‌بود.»

ایالات متحده آمریکا طی روزهای گذشته در نتیجه شیوع گونه دلتا ویروس کرونا با موج جدیدی از ابتلا به این بیماری مواجه شده است.

آمارهای به‌روزرسانی‌شده دانشگاه جان‌هاپکینز نشان می‌دهند بیش از ۶۱۳ هزار نفر در آمریکا جانشان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. این بیماری جان ۴.۲ میلیون نفر را در سراسر دنیا گرفته است.

آمارهای ارائه‌شده توسط «مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها» (CDC) حاکی است ۵۸.۱ درصد از افراد بالای ۱۲ سال به طور کامل در آمریکا واکسینه شده‌اند.

CDC هفته گذشته با اشاره به قدرت بیشتر انتقال گونه دلتا توصیه‌هایش درباره پوشیدن ماسک توسط شهروندان را تغییر داد و از آنها خواست صرفنظر از دریافت یا عدم واکسن در مناطقی که امکان انتقال بالاست، کماکان از ماسک استفاده کنند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه هفته پیش اعلام کرد مرگ و میر ناشی از بیماری «کووید-۱۹» در دنیا طی هفته گذشته با افزایش ۲۱ درصدی مواجه شده است.

گونه دلتا در حال حاضر منشأ اغلب موارد ابتلا در آمریکا و تقریباً کل ابتلاها در افراد غیرواکسینه در این کشور است.

پیش از این دکتر «آنتونی فائوچی» رئیس سازمان آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت ایالات متحده در مخمصه‌ افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا به دلیل شمار آمریکایی‌های واکسینه نشده گیر افتاده است.

در روزهای گذشته «راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هم درباره افزایش مبتلایان به کرونای دلتا ابراز نگرانی کرده بود.

 روزنامه «واشنگتن پست» روز جمعه در گزارشی نوشت هفت ماه پس از شروع اولین دوزهای واکسن کرونا در آمریکا، شیوع گسترده این بیماری، کادر درمان و مقامات محلی را به مرز استیصال رسانده است. در این گزارش آمده است، میلیون‌ها آمریکایی همچنان از دریافت واکسن امتناع می‌کنند و این مسئله، شیوع ویروس کرونا را تشدید کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا یکشنبه گذشته گفته بود دلیل امتناع مردم از واکسن زدن، بی‌اعتمادی به دولت «جو بایدن» است.

نظرسنجی جدید خبرگزاری «آسوشیتد پرس» در همکاری با مرکز «نورک» نشان می‌دهد هشتاد درصد افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، می‌گویند احتمالاً یا قطعاً هرگز واکسن تزریق نخواهند کرد. نتایج این نظرسنجی حاکی از این است که ۶۴ درصد افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند اعتماد اندکی به اثرگذاری این واکسن‌ها در برابر سویه‌های جدید کرونا دارند یا کاملاً نسبت به آن بی‌اعتماد هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول