اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

افتتاح ساختمان نیمه‌کاره «بنفش» در روز آخر دولت با حضور دختر رئیس جمهور

بعد از ماجرای اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان به دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سوی رئیس جمهور، روز گذشته هم ساختمان نیمه‌کاره انستیتو طب بازساختی متعلق به این دانشگاه با حضور دختر روحانی افتتاح شد.

افتتاح ساختمان نیمه‌کاره «بنفش» در روز آخر دولت با حضور دختر رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، روز گذشته ( ۱۱مرداد ۱۴۰۰) و در آخرین روز فعالیت دولت تدبیر و امید و در حالی که قرار است بزودی آیت‌الله رئیسی سکان دولت را تحویل بگیرد، ساختمان نیمه‌کاره انستیوتو طب بازساختی ( متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی) در ضلع شمال‌شرقی بیمارستان طالقانی با حضور مریم روحانی دختر رئیس جمهور دولت تدبیر افتتاح شد!

 

 

این ساختمان به گفته مسئولی فنی آن هنوز آماده نیست و تا مهر ماه امسال و یا مطابق برخی اظهارات و مستندات حداقل تا آخر سال، یعنی بعد از استقرار کامل دولت جدید و احتمالا تغییرات مدیریتی در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شروع به کار خواهد کرد! 

* این همه عجله برای چیست؟

حامد محمودی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اعلام این مطلب به خبرنگار فارس گفت: مسئولان باید شفاف سازی کنند که این همه عجله برای افتتاح ساختمانی که درحال حاضر امکان استفاده از آن وجود ندارد برای چه بوده و بگوید آیا برای تثبیت جای دختر آقای حسن  روحانی و خودشان در دولت آینده بوده است؟ 

 

 

این فعال دانشجویی تاکید کرد: داستان زمانی جالب تر و دردناک تر می‌شود که در دو سال گذشته حدود ۶۰ میلیون تومان از پول بیت المال صرف بازسازی این ساختمان می‌شود، اما بعد از خرید دانشکده فناوری های نوین در ظفر با ماجرای اختصاص جنجالی ۱۲۰ میلیارد تومان، تمام این ساختمان جز ستون های آن تخریب می‌شود! و مطابق خبرهای موجود هزینه باقی مانده از خرید دانشکده فناوری های نوین (یعنی ۸ میلیارد تومان) در ساختمان این انستیتو هزینه می شود. 

 

 

 

محمودی ادامه داد: ناگفته نماند در اسناد، محل تامین هزینه بودجه از خیرین هست. احتمالا آقای روحانی خیّری بودند برای اینکه فرزند ایشان برای رفتن به محل دانشکده در ظفر مسافت زیادی طی نکند و همین ولجنک کنار محل زندگی شان یک محل کار سرپا کند تا مانند این ۸ سال مانند مردم عادی سرکار نرود شاید دیدن مردم غیر ولنجک نشین و دردمند طبقه های پایین برای مسببین درد خوشایند نیست!! 

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: درست است آقای روحانی و تیم دولت تدبیر امید تمایل دارند مانند بقیه فتوحات‌شان تمام کارهای نمیه کار را هم به اسم خودشان تمام کنند اما ایا این افتتاح برای خانم مریم روحانی است ؟! تا در دولت بعد هم جا و مکانشان در حیاط خلوت وزارتخانه یعنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ثبیت شود! 

وی گفت: حال باید دید مسئولیت این ساختمان و عضویت ایشان در شورای راهبردی دانشکده فناوری های نوین مانند عضویت هیئت علمی ایشان در دانشکده تکدیب می شود یا خیر؟!

* صف بنفش پوشان برای افتتاح

گفتنی است در زمان افتتاح این ساختمان نیمه کاره، افرادی که به نظر می‌رسید کارمندان این مجموعه هستند، لباس‌ و روپوش بنفش به تن داشتند، رنگی که روحانی در زمان تبلیغات به عنوان رنگ انتخابی انتخاب کرده بود! حتی رنگ ساختمان و ماسک افراد حاضر در محل انستیوتو طب بازساختی هم بنفش بود! 

 

 

* درخواست از آیت الله رئیسی برای بررسی موضوع

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: از آقای رئیسی به عنوان رئیس دولت آینده جمهوری اسلامی انتظار می‌رود براساس شعار مبارزه با فسادی که دارند با سوءاستفاده اعضای دولت و زیر پا گذاشتن عدالت آموزشی به جد مخالفت کند و همچنین از ایشان می‌خواهیم بررسی بیشتری درباره برخی اتفاقات در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکه تازی برخی آقازاده ها داشته باشند. 

وی همچنین گفت: این گونه اقدامات دولت تدبیر و امید اجحاف در حق مردم مناطق محروم و فرزندان ایران زمین است، جوانانی که شبانه روز برای رسیدن به دانشگاه‌های تیپ یک کشور تلاش کرده اند، این چنین امکاناتی باید در اختیار محرومان و جوانان نخبه قرار گیرد و مسئولان دولت تدبیر و امید باید مشخص کنند چنین افتتاحی برای تثبیت جای دختر روحانی و خودشان در دولت آینده نیست.

محمودی افزود: ساختمان این انستیتو به قدری بوی نمایش های بی پایان دولت روحانی را می دهد که لباس های کادر نمایشی برای افتتاح سوری نشان از دولت تدبیر امید بود و تزریق رنگ بنفش به ساختمان و رنگ روپوش ها و حتی ماسک های افراد حاضر در محل انستیوتو طب بازساختی کاملا اهداف پشت پرده از این افتتاح را بازگو می‌کند.

این فعال دانشجویی خطاب به روحانی تاکید کرد: جناب آقای روحانی امروز همانطور که در مدیریت کشور نشان داده اید جز نمایش و ظاهر نمایی کاری بلد نیستید در افتتاح نمایشیتان هم نمی‌توانید اتاق های خالی از امکانات و ساختمان نیمه کاره ی انیستیتو طب بازساختی را بپوشانید. 

محمودی اظهار داشت: سوالی که مطرح می شود این است آیا باوجود اینکه عضویت خانم مریم روحانی در هئیت علمی دانشکده  فناوری ها نوین توسط روابط عمومی دانشگاه و ریاست دانشکده رد شده، آیا این انستیتو را به الگو از انستیتو پاستور که خانم روحانی قبلا آنجا مشغول فعالیت بوده، راه اندازی کردند تا عضو هیئت علمی و رئیس مرکز شوند؟!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول