اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گفت‌وگوی خواندنی با یک دهه هشتادی موفق/ می‌دانستم خدا به تلاشم برکت می‌دهد

دهه هشتادی‌ اهل لردگان اراده کرد و بدون شرکت در کلاس تقویتی فلان استاد پروازی و یا استفاده از بسته‌های کنکور میلیونی فلان موسسه آموزشی برای علاقه‌اش جنگید.

گفت‌وگوی خواندنی با یک دهه هشتادی موفق/ می‌دانستم خدا به تلاشم برکت می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، کنکور بزرگترین ماراتن دوران تحصیل است، ماراتنی که برندگان آن مدال تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور را بر گردن می‌اندازند، ماراتنی که دوسالی است با شیوع بیماری کرونا و مجازی بودن مدارس رنگ دیگری به خود گرفته است ولی دانش‌آموزان تلاشگر از تلاش برای رسیدن به اهداف و موفقیت در رشته مورد علاقه خود دست برنداشتند.

پس از شنیدن خبر اعلام نتایج کنکور مثل سال گذشته به دنبال رتبه‌‌های برتر کنکور استان بودم که در صفحه شهرستان لردگان رتبه ۶ کنکور ریاضی منطقه ۳ توجهم را جلب کرد، دانش‌آموزی در شهرستان محروم لردگان که هنوز بسیاری از روستاهای آن مشکل اینترنت دارند توانسته رتبه ۶ کنکور ریاضی منطقه ۳ را به دست آورد.

دهه هشتادی‌ اهل لردگان اراده کرده بود و حتی با تشکیل نشدن کلاس‌های رشته ریاضی در مدرسه پس از اخذ دیپلم تجربی مطابق علاقه خود کنکور ریاضی داده بود، او در راهی که انتخاب کرده بود مصمم بود.

متولد شهریورماه  ۱۳۸۲ در شهرستان لردگان بود و از خانواده‌ای متوسط با او هم کلام که شدم از راسخ بودن در تصمیم‌هایش و پیگیری علاقه‌هایش به وجد آمدم آنقدر به هدفی که دنبال می‌کرد اعتقاد داشت که می‌گفت رسیدن به هدف از پس سختی‌ها شیرین و زیباست و چه بسا اگر تمام شرایط مهیا باشد انگیزه‌ای برای بهتر شدن وجود ندارد.

کلاس کنکور تضمین موفقیت نیست/ به پشتوانه کتاب‌های درسی رتبه 6 شدم

از امکانات آموزشی در شهرستان لردگان که پرسیدم گفت اینجا کلاس‌های کنکور کیفیت لازم را ندارند و من هم از آن‌ها استفاده نکردم و به پشتوانه کتاب‌های درسی و آزمون‌های آزمایشی درس خواندم البته کلاس‌های تقویتی و کنکور بدست آوردن رتبه خوب را تضمین نمی‌کند بلکه در بعضی موارد تنها هزینه‌های اقتصادی به خانواده وارد می‌کند.

برای خرید کتاب‌های کنکور دو ساعت و نیم و مسافت ۱۶۹ کیلومتر را تا شهرکرد طی میکرده، پرسیدم که محدودیت‌ها و نبود امکانات باعث ناامیدی در مسیر و بهانه درس نخواندنت نشد که با جواب‌های زیرکانه‌اش دهه هشتادی بودن و هدفمند بودنش را به من یادآور شد می‌گفت هیچ وقت نگفتم که شرایط و محدودیت‌ها باعث عدم رشد می‌شوند و چه بسا بسیار ارزشمندتر است که انسان در شرایط سخت و یا معمولی به نتایج خوب و موفقیت برسد و این انسان‌ها هستند که شرایط را تغییر می‌دهند.

از کرونا و مجازی بودن مدارس که پرسیدم گفت سال دومی بود که به طور مجازی درس می‌خواندیم گاهی کلافه می‌شدم و یا انرژی منفی‌های بعضی از دوستان خسته از ادامه راه در من اثر می‌کرد اما ترازهایم در آزمون‌های آزمایشی نزدیک بودن هدف را به من نشان می‌داد بنابراین ناامید نشدم و برای هدفی که داشتم تلاش کردم.

وقتی شخصیت اصلی یک سریال راه را مشخص می‌کند

گفتم چرا با وجود اینکه مدرسه شما رشته ریاضی نداشت همان تجربی را نخواندی؟ گفت علاقه من به رشته ریاضی از تماشای یک سریال شروع شد که شخصیت اصلی آن یک فیزیکدان نظری بود، با دیدن این سریال به جذابیت رشته ریاضی پی برده بود و اینکه چقدر علم ریاضی به کار زندگی‌مان می‌آید، ریاضی خواند با این هدف که در زندگی مردم اثرگذار باشد.

روز اعلام نتایج یکی از دوستانم پیام داده بود، بعد از آن همه تلاش و خیال‌پردازی‌ برای رتبه کنکور تا رسیدم خانه با سختی سایت را باز کردم، خودم انتظار نتیجه بهتری داشتم اما خبر که پخش شد سیل عظیم تبریک دوست و فامیل از پیام و تماس و تبریک حضوری به سمتم سرازیر شد.

اعتماد خانواده برایم ارزشمند است

معمولا در سال کنکور خانواده‌ها خیلی دانش‌آموز را تحت فشار می‌گذارند و گاهی این فشار دانش‌آموز را خسته و کلافه می‌کند اما خداروشکر خانواده من مدیریت و برنامه‌ریزی را کاملا به خودم سپردند و تنها مسائل مالی را به عهده گرفتند، زمان مطالعه، استراحت، تفریح با دوستان و استفاده از فضای مجازی را به بهترین شکل مدیریت کردم؛ این اعتماد خانواده به دانش‌آموز بسیار ارزشمند است و اعتماد خانواده‌ام به من از دلایل مهم بدست آوردن موفقیت است.

احسان ثمره اعتمادش به خدا را در برکتی که به راهش داده بود دید، می‌گفت خدا همیشه در زندگی دستگیر من بوده و می‌دانستم که به اندازه تلاشی که می‌کنم خداوند برکت دهنده به راه من است و با وجود تمام ناامیدی‌هایی که در طول راه به روح و روان دانش‌آموزان تزریق می‌شود اندکی از تلاش برای رسیدن به هدفم دست برنداشتم و ثمره تلاش‌هایم را دیدم و از این به بعد هم قطعا خدا برکت‌دهنده علم و عملم می‌شود.

پرسیدم چه حرفی با کنکوری‌ها و دانش‌آموزان داری؟ گفت شرایط و محدودیت را بهانه نکنید تلاش و اتکا به خود در دانش‌آموزان بسیار مهم است که اگر تمام شرایط فراهم باشد و دانش‌آموزی اراده نکند موفقیتی برایش رخ نمی‌دهد، در هر شرایطی که هستید تمام تلاش خود برای رسیدن به هدف مورد نظرتان را بکنید، با تلاش دسترسی به هدف آسان است.

دهه هشتادی‌ لردگانی نه در کلاس تقویتی فلان استاد پروازی شرکت کرده و نه از بسته‌های کنکوری میلیونی فلان موسسه آموزشی استفاده کرده بود، تنها اتکا به قدرت و مدیریت خود و تلاش را راه رسیدن به موفقیت می‌دانست.

انتهای پیام/68032/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول