اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لندن در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار برگزاری انتخاباتی جدید در بلاروس شد

وزارت خارجه انگلیس در ادامه مواضع مداخله‌جویانه و تحریک‌آمیز برخی کشورهای اروپایی و آمریکا علیه دولت بلاروس، خواستار برگزاری انتخاباتی جدید در این کشور شد.

لندن در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار برگزاری انتخاباتی جدید در بلاروس شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) در موضعی مداخله‌جویانه و تحریک‌آمیز اعلام کرد مقام‌های بلاروس باید گفت‌وگوی معناداری را با مخالفان آغاز کرده و انتخابات ریاست‌جمهوری جدیدی برگزار کنند. 

لندن این اظهارات را در آستانه اولین سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری نهم اوت ۲۰۲۰ بلاروس و تظاهرات پس از آن که بعد از پیروزی الکساندر لوکاشنکو با تحریک غرب برگزار شد، بیان کرد. 

وزارت خارجه انگلیس در توییتی ادعا کرد: انتخابات شفاف، آزاد و عادلانه نبود و اراده مردم بلاروس را نشان نمی‌داد. رژیم بلافاصله کسانی را که به نتایج اعتراض و از مخالفان حمایت کردند، سرکوب کرد.

لندن در ادامه ادعاهایش افزود: در آن سال مینسک در تعقیب هزاران بلاروسی بود که از لوکاشنکو انتقاد می‌کردند. 

این وزارتخانه سپس اعلام کرد: پیام ما روشن است: رژیم لوکاشنکو باید متعهد به گفت‌وگوی معنادار و انتخابات جدید باشد. آنها باید به مردم بلاروس این آزادی را بدهند که دولت خود را انتخاب کرده و به طور دموکراتیک آینده خود را تعیین کنند.

آمریکا و اتحادیه اروپا پس از آنکه در سرنگونی دولت بلاروس از طریق تظاهرات مخالفان و اجرای کودتا ناکام ماندند، به دنبال بهانه‌های تازه برای تشدید فشارها علیه این کشور هستند.

اخیراً «سوتلانا تیخانوفسکایا» نامزد ناکام و متواری انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس با مقام‌های مختلف آمریکا دیدار کرد. 

بایدن در پیامی توییتری در خصوص دیدار خود با وی نوشت: «افتخاری بود که با سوتلانا تیخانوفسکایا در کاخ سفید دیدار کنم. ایالات متحده در تلاش برای رسیدن به دموکراسی و حقوق بشر جهانشمول، در کنار مردم بلاروس ایستاده است».

تیخانوفسکایا در مصاحبه خود با مجله «نشنال اینترست» از مقام‌های واشنگتن خواسته بود از تلاش‌های او برای برکنار کردن لوکاشنکو از ریاست‌جمهوری حمایت کنند. وی در دیدار با مقام‌های آمریکایی در واشنگتن، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رئیس‌جمهور بلاروس را خواستار شده بود.

روزنامه «وال استریت ژورنال» اخیراً گزارش داد بایدن در حال بررسی دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی علیه بلاروس و رئیس‌جمهور این کشور است.

بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات بلاروس، لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ شد اما سردسته مخالفان با حمایت کشورهای غربی ادعا کرد که در این انتخابات تقلب شده است.

وی بعد از دیدار با مقام‌های آمریکایی در واشنگتن در جمع خبرنگاران گفت: «ما درباره تلاش‌های بین‌المللی احتمالی برای منزوی کردن سیاسی و اقتصادی رژیم (الکساندر لوکاشنکو) و هزینه بر کردن و مسموم کردن (روابط کشورهای خارجی با این دولت) شامل روسیه صحبت کردیم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول