اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار نخست‌وزیر انگلیس با رهبر مخالفان بلاروس

نخست وزیر انگلیس در دیدار با رهبر مخالفان دولت بلاروس تاکید کرد که لندن در کنار سران مخالف بلاروس تلاش می‌کند دولت «آلکساندر لوکاشنکو» را سرنگون کند.

دیدار نخست‌وزیر انگلیس با رهبر مخالفان بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر انگلیس در دیدار با رهبر مخالفان دولت بلاروس تاکید کرد که  لندن در کنار رهبران مخالف بلاروس تلاش می‌کند دولت «آلکساندر لوکاشنکو» را سرنگون کند.

به نوشته روزنامه «گاردین»«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه در لندن  حمایت کامل خود را از «سویاتلانا تیخانوسکایا» رهبر مخالفان بلاروس اعلام کرد.

جانسون گفت که لندن از تلاش‌های تیخانوسکایا علیه نقض شدید حقوق حمایت کرد. وی گفت: «ما در کنار شما هستیم ،  و از آنچه شما انجام می‌دهید، حمایت می‌کنیم. ما متعهد به حمایت از حقوق بشر و جامعه مدنی در بلاروس هستیم.»

 

سیخانوسکایا بعد از اعلام حمایت جانسون گفت: «درک این نکته مهم است که یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از بلاروس حمایت می‌کند».

جانسون در این دیدار تاکید کرد که لندن بشدت ازسران گروه‌های مخالف لوکشانکو حمایت می‌کند. جانسون همچنین از سرعت تحریم‌ها علیه دولت بلاروس در هفته‌های گذشته از جمله پس از ماجرای فرود یک هواپیمای مسافربری در مینسک اشاره کرد.

به نوشته گاردین، انتظار می‌رود دولت انگلیس با فشار بر بلاروس هرچه بیشتر از مخالفان دولت لوکاشنکو حمایت کند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز اخیرا نوشت که  دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی است علیه بلاروس و رئیس جمهور این کشور است. تحریم‌های جدید علاوه بر اقدامات تنبیهی اعمال شده توسط دولت آمریکا در اوایل سال جاری میلادی است و هدف آن انزوای بیشتر لوکاشنکو  پس از وقوع ناآرامی‌ها در این کشور است.

به نوشته این روزنامه، اخیرا تسیخانوسکایا ر با دو دستیار بایدن در سیاست خارجی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دیدار کرد. 

مشاور تسیخانوسکایا به نقل از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا گفت که تحریم‌های جدید آمریکا بخش نفتی و صنایع نفتی بلاروس را شامل می‌شود.

تشدید فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بلاروس و شخص الکساندر لوکاشنکو  در شرایطی انجام شده که کشورهای غربی پس از آنکه در سرنگونی دولت بلاروس از طریق تظاهرات مخالفان و اجرای کودتا ناکام مانده‌اند به دنبال بهانه‌های تازه برای تشدید فشارها علیه این کشور هستند.

با این حال، به رغم فشارهای کشورهای غربی علیه بلاروس، حمایت روسیه از این کشور همسایه و متحدش ادامه دارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول