اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حادثه در معدن دامغان/ یک نفر جان باخت

حادثه در معدنی در اختیار بخش خصوصی در دامغان سبب جان باختن یک نفر شد.

حادثه در معدن دامغان/ یک نفر جان باخت

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، بنا بر خبرهای اولیه خبرنگار فارس، وقوع حادثه در معدن دامغان که ساعتی پیش رخ داد، سبب گرفتار شدن معدنکاران شده است.

بررسی خبرنگار فارس از منابع خبری نشان می‌دهد که این حادثه در معدن زغال‌سنگ تموزا در دامغان رخ داده که بهره‌برداری آن توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

نیروهای امدادی از بخش ایمنی شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی نیز برای امدادرسانی اعزام شده‌اند؛ اما گفته می‌شود این معدن ارتباطی با این شرکت ندارد.

۲۰:۳۰  نوع حادثه گازگرفتگی اعلام شد

 گزارش اولیه حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان، نوع حادثه را گازگرفتگی در معدن زغال‌سنگ اعلام کرده است.

این حادثه در ساعت ۱۸:۰۶ به وقوع پیوسته و موقعیت دقیق محل وقوع حادثه، روستای طاق و معدن زغال‌سنگ در حال فعالیت در شهرستان دامغان اعلام شده است.

۲۰:۵۰  این معدن چه می‌کند؟​

بنا بر اطلاعات تکمیلی دریافتی خبرنگار فارس، معدنی که در دامغان حادثه در آن رخ داده، در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

اسماعیل علی‌برز، مدیرعامل شرکت کک‌پزی گرمازای دامغان-کلاته است و با فعالیت این معدن و سایر واحدها، سالانه ۱۲۰ هزار تن زغال‌شویی و ۶۰ هزار تن انواع کنسانتره در کارخانه کک‌پزی و زغال‌شویی گرمازای دامغان کلاته تولید می‌شود.

زغال استخراجی پس از فرآوری در کارخانه زغال‌شویی و کک‌پزی، در قالب کنسانتره به کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، کارخانه فولاد یزد، فولاد خوزستان و کارخانه سدین مراغه ارسال می‌شود.

زغال‌سنگ موردنیاز این کارخانه از معدن زغال‌سنگ تموزا روستای طاق دامغان تأمین می‌شود.

۲۱:۰۰  معدنی با ۵ هزار تن تولید در ماه

میزان تولید زغال‌سنگ خشک معدن زغال‌سنگ تموزا در روستای طاق دامغان پنج هزار تن در ماه و ذخیره قطعی این معدن، ۸۰۰ هزار تن اعلام شده است.

۴۰۰ نفر در معدن زغال‌سنگ تموزا روستای طاق و کارخانه کک‌پزی گرمازای دامغان- کلاته اشتغال دارند و در صورت استخراج ذخیره قطعی معدن زغال‌سنگ تموزا در روستای طاق دامغان توان، ارزش اقتصادی استخراج و تولیداتش به ۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

۲۱:۱۰  یک نفر جان باخت

پیگیری‌های خبرنگار فارس از مسؤولان محلی حاکی است بر اثر گازگرفتگی در معدن تموزا، یک نفر جان خود را از دست داده که توسط نیروهای امدادی بیرون آورده شده است.

گفته می‌شود این معدن متروکه بوده و فعالیت خاصی در آن انجام نمی‌شده است.

۲۱:۳۰  جزئیات بیشتر حادثه از زبان آقای فرماندار

فرماندار دامغان گفت: پیکر بی‌جان کارگر معدن که بر اثر گازگرفتگی در معدن زغال‌سنگ روستای طاق فوت کرده بود، پیدا شد و این کارگر به نام «علی جعفری»، ۲۳ ساله، عصر امروز بدون هماهنگی با سرپرست معدن، به تونل تموزای طالو که از تونل‌های متروکه بوده، وارد شده و بر اثر تجمع گاز در این تونل فوت کرده است.

او گفت: این حادثه ساعت ۱۸ به امدادگران هلال‌احمر گزارش شد و پس از سه ساعت جست‌وجو، پیکر این کارگر که از اتباع افغانستان است، پیدا شد. 

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول