اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نقص فنی پرتاب کپسول فضایی بوئینگ را به تاخیر انداخت

شرکت بوئینگ روز گذشته مجبور شد پرتاب کپسول فضایی سی اس تی – 100 استارلاینر را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی به دلیل وقوع یک نقص فنی غیرمنتظره متوقف کند تا این کار در آینده انجام شود.

نقص فنی پرتاب کپسول فضایی بوئینگ را به تاخیر انداخت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، هنوز مشخص نیست آیا این پرتاب قرار است امروز چهارشنبه مجددا تکرار شود یا این کار برای زمانی دیگر برنامه ریزی شده است.

مهندسان بوئینگ در جریان آماده سازی کپسول یادشده برای پرتاب به فضا یک مشکل غیرمنتظره را در سوپاپ آن شناسایی کردند. از آنجا که برای حل این مشکل هیچ راه حل قطعی وجود نداشت، پرتاب آن به سمت ایستگاه فضایی بین المللی نیز متوقف شد.

جان والمر مدیر برنامه پرتاب مذکور در این زمینه گفت: ما از نتیجه رویداد امروز ناامید شدیم و نیازمند برنامه ریزی مجدد برای پتاب کپسول مذکور هستیم. پرواز فضایی انسان ها امری پیچیده و دقیق است و گروه های بوئینگ و ناسا برای اطمینان از ایمنی و یکپارچگی فضاپیما و دستیابی به اهداف ماموریت خود زمان لازم را صرف خواهند کرد.

پیش از این هم پرتاب مذکور برای جمعه گذشته برنامه ریزی شده بود، اما وقوع مشکلی در ایستگاه فضایی بین المللی آن را به تاخیر انداخته بود. این مشکل ناشی از اختلالی در یک ماژول تازه متصل شده به ایستگاه از سوی سازمان فضایی روسیه به علت وقوع نقصی نرم افزاری بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول