اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طنین «الله اکبر» در کابل و شهرهای مختلف افغانستان+ فیلم

پس از ولایت هرات، کابلی‌ها نیز در اعتراض به جنگ و خشونت در افغانستان، با سردادن شعار الله‌اکبر از نیروهای امنیتی این کشور دفاع کردند. برخی چهره‌های دولتی از جمله معاون اشرف غنی نیز به این حرکت خودجوش پیوستند.

طنین «الله اکبر» در کابل و شهرهای مختلف افغانستان+ فیلم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،همزمان با حمله به منزل سرپرست وزیر دفاع افغانستان مردم کابل ساعت 9 شب گذشته بر بام خانه‌های خود رفته و شعار «الله اکبر» سر دادند.

این اقدام در راستای حرکت خودجوش مردمی هرات در اعلام برائت از جنگ و در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان صورت گرفت.

طبق این گزارش،‌ شب گذشته در بیشتر ولایت‌های افغانستان از جمله بادغیس، نیمروز و سایر ولایت های این کشور نیز مردم در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان شعار الله اکبر سر دادند. 

 

 

 

این در حالی است که شب گذشته مهاجمان به خانه بسم الله محمدی،‌ سرپرست وزارت دفاع این کشور حمله کردند، اما موفق به ترور وی نشدند. 

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری نیز شب گذشته در کنار ساکنان کابل به جاده‌های شهر بیرون شده و به حمایت از نیروهای امنیتی شعار داد. صالح جدی‌ترین چهره ضد طالبانی در دولت اشرف غنی است. ساکنان کابل با سر دادن شعار الله و اکبر، نفرت شان را نسبت به طالبان نشان دادند.

 

 

همچنین ساکنان ننگرهار نیز در ادامه این حرکت، با سردادن شعار الله اکبر در بخش‌های گوناگون شهر جلال آباد پشتیبانی شان را از نیروهای امنیتی افغان اعلام کردند.

 

 

به گزارش فارس، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، از این حرکت به عنوان «حماسه ماندگار» مردم هرات یاد کرد.

وی گفت: «کشور و مردم ما در یک آزمون تاریخی و دشوار قراردارند. طالبان به جای لبیک به صدای صلح‌خواهی مردم راه جنگ، ویران‌گری، غارت و چپاول پیشه‌کرده‌اند. حمله بر بزرگ شهرهای هرات، تالقان، قندهار، هلمند و… گواه روشن نیت جنگ‌جویانه و ویران‌گر این جریان است.»

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان، نیز در این مورد گفت که طنین با صلابت صداهای تکبیر مردم شریف هرات را نشانه آشکار بیزاری مردم افغانستان از جنگ تحمیلی بیگانه در کشور و شکل گرفتن یک قیام ملی علیه آن است.

وی افزود: «به طالبان می‌گویم که این حرکت خود جوش مردمی را یک هشدار جدی دانسته و از ادامه جنگ، کشتار و تخریب خانه‌ها، روستاها و زیربناهای مردم افغانستان دست برداشته برای تأمین صلح در این سرزمین کهن‌سال هم صدا شده و یک‌جا با مردم ستمدیده ما زندگی در صلح با عزت را آغاز نمایند.»

این در حالی است که هشتگ الله_اکبر در شبکه‌های اجتماعی داغ شده و کاربران با انتشار پست‌هایی از این حرکت خودجوش مردمی حمایت کرده و از جنگ و اقدامات اخیر طالبان در نقاط مختلف افغانستان برائت کردند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول