اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

تثبیت 50 هزار شغل با رفع مشکل کارخانه‌ها/ 30 درصد فولاد باید با قطار حمل شود

مسؤول بسیج کارگری و کارخانجات گفت: با کمک تسهیل‌گری بسیج و رفع موانع مختلف تولید از کارخانه‌ها در سال گذشته 50 هزار شغل در کارخانجات تثبیت شد.

تثبیت 50 هزار شغل با رفع مشکل کارخانه‌ها/ 30 درصد فولاد باید با قطار حمل شود

علی‌حسین رعیتی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد کارخانه‌هایی که مشکلاتی دارند و کمک بسیج به آنها گفت: در طرح رفع موانع تولید در سال گذشته 660 واحد تولیدی دارای مشکلات متفاوتی بودند که بسیج کارگری در همکاری با شرکای اجتماعی وارد عمل شده و با کارهای تسهیل‌گری و پادرمیانی و نیز رفع موانع باعث برگشت به تولید این بنگاه‌های تولید شد و اجازه نداد چرخ کارخانه‌ها از تولید بایستد.

وی گفت:‌ تولیدکنندگان کمک کردیم و مشکلات سر راه تولید را از قبیل بدهی مالیاتی، بدهی بانکی یا بدهی به شرکت‌های خدمات‌رسان مانند اداره آب، برق، گاز و یا تأمین اجتماعی را از طریق مذاکرات و تقسیط بدهی و گفت‌وگو با شرکای اجتماعی حل کردیم.

مسؤول بسیج کارگری و کارخانجات گفت:‌با کمک بسیج و رفع موانع تولید در این 660 کارخانه به تثبیت و ماندگاری شغلی 50 هزار کارگر کمک کردیم البته دستگاه‌های دیگر هم کمک کردند به عنوان مثال بانک‌ها همراهی کردند تا بدهی معوق کارخانه‌ها به صورت اقساطی پرداخت شود یا مثلا دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند اداره آب و برق و گاز مطالبات خود از کارخانه‌ها را به تدریج وصول کردند تا مشکلی برای تولید پیش نیاید.

رعیتی‌فرد گفت: در 4 ماه امسال مشکلات و موانع تولید در 100 واحد تولیدی دیگر را بررسی کردیم که مانع ایستادن چرخ تولید در این کارخانه‌ها شدیم که این هم به استمرار تولید کمک می‌کند و هم به تثبیت اشتغال در این واحدها کمک می‌کند.

به گفته وی بسیج از ظرفیت خود در همکاری با شرکای اجتماعی در واقع با مذاکره و تسهیل‌گری به استمهال بدهی کارخانجات و یا تقسیط کردن بدهی کمک می‌کند و یا در مواردی کمک می‌کند تا کارخانه‌ها بتوانند مواد اولیه خود را به صورت قسطی و یا ارزان تهیه کنند.

وی همچنین در زمینه صنعت فولاد گفت:‌قرار بود در افق 1404 تولید فولاد بر اساس برنامه 10 ساله به 55 میلیون تن برسد که از این برنامه عقب هستیم و در حال حاضر تولید فولاد در کشور 37 میلیون تن در سال است. 

رعیتی‌فرد گفت:‌برای دسترسی به رقم 55 میلیون تن فولاد لازم است دست کم سالانه 160 میلیون تن تولید سنگ‌آهن در کشور باشد که این عزم جدی هم در مرحله اکتشاف و هم بهره‌برداری از معادن سنگ‌آهن می‌طلبد.

وی یکی از چالش‌های صنعت فولاد را کمبود آب و مشکل حمل و نقل دانست و گفت: در صنعت فولاد 256 میلیون مترمکعب برای تولید 55 میلیون تن فولاد مصرف می‌شود باید بر اساس آمایش سرزمین کارخانه‌های فولاد در کشور مستقر شوند در حال حاضر از کل 120 میلیارد مترمکعب آب استحصالی کشور 5 درصد در صنعت، 5درصد در شرب و 90 درصد بقیه در کشاورزی استفاده می‌شود. 

مسؤول بسیج کارگری و کارخانجات همچنین گفت: یکی از چالش‌های صنعت فولاد حمل و نقل مواد اولیه و هم حمل و نقل محصولات فولادی در کشور است که فقط 7 درصد از این حمل و نقل از طریق ریل و قطار و 93 درصد از طریق جاده‌ای انجام می‌شود که برای رفع این مشکل و همچنین صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی و کاهش تصادفات باید حداقل 30 درصد  حمل و نقل مواد اولیه و محصولات فولاد از طریق ریل انجام شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول