اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان مسئولیت حمله به منزل سرپرست وزارت دفاع افغانستان را پذیرفت

طالبان اعلام کرد در راستای عملیات تلافی جویانه علیه شخصیت‌های کلیدی و رهبران دولت کابل شب گذشته به منزلسرپرست وزارت دفاع افغانستان حمله کرده است.

طالبان مسئولیت حمله به منزل سرپرست وزارت دفاع افغانستان را پذیرفت

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، طالبان مسئولیت حمله شب گذشته به منزل سرپرست وزارت دفاع افغانستان را برعهده گرفت.

طالبان اعلام کرد در این اقدام از حمله انتحاری و همچنین سلاح‌های سبک و سنگین استفاده شده و به طرف مقابل خسارت زیادی وارد شده است. 

این گروه افزوده که این حمله آغاز عملیات تلافی جویانه علیه شخصیت‌های کلیدی و رهبران دولت کابل است که دستور حمله را در مناطق مختلف افغانستان صادر می‌کنند.

 وزارت کشور افغانستان امروز اعلام کرد در حمله‌ مهاجمان مسلح به منزل بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع این کشور در شهر کابل پس از پنج ساعت درگیری پایان یافته است.

میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز (چهارشنبه، ۱۳ مرداد) گفت که در جریان درگیری در این حمله، دستکم 5 نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. بیشتر کشته‌شدگان و زخمی‌ها غیرنظامی هستند.

محمدی هم در ویدیویی گفته است که به او و اعضای خانواده‌اش در این حمله‌، آسیبی نرسیده است. محمدی اما افزوده است که شماری از محافظان او در این حمله زخمی شده‌اند.

همچنین سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که بیش از ۸۰ نفر هم در این حمله، توسط مهاجمان مسلح گروگان گرفته شده و یا هم در داخل خانه‌های اطراف خانه‌ محمدی محبوس شده بوند، توسط نیروهای ویژه‌ پلیس نجات داده شده‌اند.

ستانکزی اما گفت که این آمار اولیه است و ممکن است قربانیان این حمله افزایش یابد.

از سویی دیگر نیز، او افزود که براساس آمار اولیه، تعداد مهاجمان 5 نفر بوده که 2 نفر آنان در هنگام انفجار خودرو بمب‌گذاری‌شده کشته شده‌اند. سه نفر دیگر آنان هم که داخل خانه‌‌ها مستقر شده بودند در درگیری با نیروهای ویژه‌ پلیس کشته شده‌اند.

حمله‌ مهاجمان مسلح بر منزل بسم‌الله محمدی در منطقه «شیرپور» در حوزه‌ دهم امنیتی شهر کابل شب گذشته آغاز شده بود. ساعتی پس از وقوع این حمله، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که عبدالستار میرزکوال، سرپرست این وزارت در منطقه حضور یافته و عملیات در این منطقه را رهبری می‌کند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول