اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

احتمال افزایش تلفات مسلمانان روهینگیا؛ هزار کشته در سیل بنگلادش، هند و نپال

در نتیجه بارش‌های موسمی سه ماه اخیر در هند، بنگلادش و نپال بیش از هزار نفر جان باخته‌اند و این بارش‌ها هم‌چنان تلفات می‌گیرد.

احتمال افزایش تلفات مسلمانان روهینگیا؛ هزار کشته در سیل بنگلادش، هند و نپال

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که جدیدترین خبرها از کشته شدن حداقل ۱۵ بنگلادشی، بی خانمان شدن حدود ۳۰۰ هزار نفر در نتیجه بارش‌های سیل آسا حکایت دارد، رسانه‌ها از تشدید وخامت اوضاع اسف بار مسلمانان روهینگیا در اردوگاه‌های این کشور خبر دادند.

اوایل هفته جاری در خبرها آمد، بارش‌های شدید در بنگلادش به سیلاب‌های عظیم و رانش‌ زمین تبدیل شده و هزاران نفر از مسلمانان «روهینگیا» در اردوگاه‌های این کشور را آواره کرد و در نتیجه آن دست‌کم شش نفر از مسلمانان روهینگیا از جمله سه کودک جان خود را از دست داده‌اند.

بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا که پس از حملات ارتش میانمار مجبور به ترک این کشور شده‌اند، در اردوگاه‌های جنوب بنگلادش زندگی می‌کنند.

به گزارش «ورکرز رایتس» که یک وبگاه فعال در زمینه حقوق بشر است، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) درباره احتمال بالا رفتن میزان تلفات مسلمانان روهینگیا در نتیجه بارش‌های موسمی در بنگلادش هشدار داد.

 

هشدار این نهاد بین‌المللی در شرایطی مطرح شده که خبرهای تازه از بنگلادش حاکی از آن است که بارش‌های سیل آسا در بنگال غربی جان ۱۵ نفر را گرفته و نزدیک به ۳۰۰ هار آواره بر جای گذاشته است.

طبق گزارش‌ها، بارش سیل آسا به همراه وزش باد شدید طی سه روز اخیر به بیش از ۲۵۰۰ چادر و محل اقامت مسلمانان روهینگیا آسیب زده و زندگی بیش از ۱۲ هزار نفر را مختل کرده است.

هشدارها درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا در شرایطی مطرح شده که طبق گزارش «رادیو ملی آمریکا» بارش‌های موسمی در بنگلادش، هند و نپال طی کمتر از سه ماه اخیر بیش از هزار قربانی داشته است.

این رسانه آمریکایی خبر خود را به نقل از گزارش رسانه‌های محلی در این کشورها که آمار تلفات بارش‌ها را طی ماه‌های اخیر ثبت و منتشر کرده‌اند، مخابره کرد.

به گفته دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل، حداقل ۱۴۰ نفر در بنگلادش طی این مدت در نتیجه بارش شدید باران کشته و ۷۰۰ هزار منزل مسکونی نابود شدند.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول