اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزیر خارجه بوسنی و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ظریف دیدار می‌کنند

وزیر خارجه بوسنی و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر کرده‌اند، بعدازظهر امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار می‌کنند.

وزیر خارجه بوسنی و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ظریف دیدار می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به منظور شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب به تهران سفر کرده‌اند، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

براساس این گزارش، «بیسرا ترکوویچ» وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین که دیروز وارد تهران شد، قرار است بعدازظهر امروز در محل وزارت امور خارجه با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کند. 

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام در وین هم که به منظور شرکت در مراسم تحلیف شب گذشته (سه‌شنبه) به تهران آمد، بعدازظهر امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف دیدار می‌کند.

 

 

لازم به ذکر است در پی انتشار اخباری در خصوص حضور مورا در مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری آیت‌الله رئیسی، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی (+) روز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای خواستار عدم حضور مورا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران شد و تصمیم اتحادیه اروپا برای فرستادن نماینده به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ایران را «گیج‌کننده و یک قضاوت و داوری ضعیف» خواند. 

«بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان نیز که در رأس هیأتی برای شرکت در مراسم تحلیف دیروز به تهران آمد با ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه عمان در دیدار با همتای ایرانی خود با بیان این‌که سیاست سلطنت عمان گسترش همکاری‌ها با ایران است، گفت: این رویکرد در برنامه‌های سلطان هیثم است و به همکاری با دولت جدید ایران ادامه خواهد داد. (اینجا بخوانید)

 

 

مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب قرار است ساعت  ۱۷ پنجشنبه چهاردهم مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

گفتنی است تاکنون ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۰ رئیس کشور در سطح سران، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزیران دیگر کشورها و همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیات‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

همچنین روسا و مقام‌های ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو،  سیکا و D8 که برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند، برای حضور اعلام آمادگی کردند.

«حموده صباغ» رئیس مجلس سوریه و «ابراهیم محمد» وزیر گردشگری غنا نیز از دیگر مقاماتی هستند که برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران آمده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول