اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

هاکی نوپای یزد میزبان مسابقات کشوری است

رئیس هیات هاکی استان یزد، گفت: هاکی در استان یزد نوپا بوده و درحال حاضر بازیکن فعالی نیز ندارد اما زیر ساخت های خوب استان در رشته هاکی ساحلی باعث شده که اگر شرایط کرونا در شهریورماه امسال مناسب بود، مسابقات کشوری هاکی ساحلی در یزد برگزار شود.

هاکی نوپای یزد میزبان مسابقات کشوری است

امید ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: ورزش هاکی برگرفته از ورزش اصیل ایرانی «چوگان» است و ریشه آن ایرانی بوده و در سه سبک یخف چمن و سالن انجام می‌شود و در حال حاضر نوع چمن آن المیک دار است.

وی با بیان این‌که هاکی از جمله رشته‌های نوپا در استان یزد است، افزود: توسعه آن در کشورهای هند و پاکستان بهتر بوده و در ایران بخصوص در یزد بسیار نوپا است.

رئیس هیات هاکی استان یزد در ادامه با اشاره به این‌که هند و پاکستان از نظر هاکی بسیار توسعه یافته هستند، گفت: برای حفظ رشته هایی که در فرهنگ ایران ریشه دارند باید توجه بیشتری شود.

ستوده تصریح کرد: یزد تاکنون در این رشته تقریبا هیچ فعالیتی نداشته و هیات‌های قبلی برای مطرح کردن این استان در کشور هیچ تلاش قابل توجهی انجام نداده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در حال حاضر بهترین زمین هاکی در استان یزد ساخته شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ هاکی کار فعالی در استان وجود ندارد اما ۲۵ مربی زن و ۴۰ مربی مرد را در دوره کرونا آموزش داده تا بتوانیم استعداد یابی را در استان آغاز کنیم.

رئیس هیات هاکی یزد از میزبانی احتمالی این استان در شهریورماه امسال خبرداد و گفت: زیرساخت های خوب یزد در رشته هاکی ساحلی نسبت به استان های دیگر باعث شده که اگر شرایط کرونا مانع نشود در ۱۵ تا ۲۰ شهریور مسابقات کشوری هاکی ساحلی در استان یزد برگزار شود.

وی در پایان راه‌اندازی اولین مدرسه هاکی استان یزد در مجتمع سما را از جمله اقدامات این هیات بدانست و خاطرنشان کرد: امید است تا با همکاری اداره کل ورزش و جوانان بتوانیم آن طور که شایسته است رشته هاکی را در یزد رونق دهیم.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول