اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

محرم بهترین جایگاه برای ارائه سبک زندگی به جوانان است

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه گفت: محرم بهترین زمان برای ارائه سبک زندگی به مردم، به خصوص جوانان است.

محرم بهترین جایگاه برای ارائه سبک زندگی به جوانان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در جلسه پیش از ظهر امروز  ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان کرمانشاه که با حضور مدیران برخی از دستگاه‌های استانی برگزار شد، محرم را ماه امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: امر به معروف روح و جان دین است.

وی افزود: باید عزاداری‌های ما محتوا داشته باشد و به گونه‌ای باشد که بتوانیم خوراک فرهنگی یک ساله استان در ایام محرم تأمین شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: بخش عظیمی از حماسه عاشورا و قیام حضرت سید الشهدا(ع) باید انعکاس دهنده رجزخوانی‌های حضرت بر روی پارچه نوشته‌ها باشد، به گونه‌ای که عموم مردم با دیدن پارچه نوشته‌ها به یاد رشادت‌ها و از جان گذشتگی بی‌نظیر امام حسین(ع) بیفتند.
وی با انتقاد از عدم شکل‌گیری هیأت سینه‌زنی بزرگ کرمانشاه که باید به عنوان روز کرمانشاه در ایام محرم در اذهان ثبت شود، تصریح کرد: به رغم این که چند سال است که به دنبال روز کرمانشاه در ایام محرم هستیم، امام متأسفانه هنوز موفق نبوده‌ایم و اجرای این مهم مدیریت مطلوب می طلبد.

علما با تقدیر و تشکر از جامعه پزشکی و صدا و سیما به خاطر آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌آفرینی در دهه محرم، اظهار داشت: باید از تلاش‌های خوب و اثرگذار جامعه پرتوان پزشکی و صدا و سیما تقدیر و تشکر شود که اینگونه همه جانبه در کنار هیئات مذهبی حضور دارند و فرهنگ آفرینی می‌کنند.

احیای روضه‌های خانگی در کرمانشاه

حجت‌الاسلام احمدی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز طی گزارشی به تبیین کیفیت عزاداری مردم استان در ایام محرم امسال پرداخت و گفت: رنگ‌بندی‌ها در بحث عزاداری مردم نباید لحاظ شود و امسال باید وضعیت سیاه‌پوش کردن استان نسبت به سال قبل بیشتر احساس شود.
احمدی از احیای روضه‌های خانگی خبر داد و اظهار داشت: باید روضه‌های خانگی به همراه دستگاه‌هایی که برنامه‌های صلواتی دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تقویت و احیا شوند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول