اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتخاب شهردار در ایستگاه آخر/ تخریبگران دست به کار شدند

قرار است عصر امروز شهردار تهران انتخاب شود. از شب گذشته تخریب‌ها علیه 3 گزینه نهایی شهرداری تهران آغاز شده است.

انتخاب شهردار در ایستگاه آخر/ تخریبگران دست به کار شدند

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران قرار است که احتمالا امروز شهردار تهران را انتخاب کنند. همزمان تخریب ها علیه 3 گزینه نهایی به اوج خود رسیده و برخی تلاش می کنند با عملیات رسانه ای بعضا توام با بی اخلاقی در تصمیم گیری اعضای شورای شهر اثر بگذارند.

در همین رابطه اخباری مبنی بر خداحافظی پیرهادی و زاکانی از کاندیداتوری شهرداری تهران به دلیل مشکلات قانونی(مثل مرتبط نبودن مدرک تحصیلی برای علیرضا زاکانی و سابقه اجرایی برای محسن  پیرهادی)  منتشر شد و علیرضا نادعلی منتخب شورای ششم در این باره گفت: این خبر صحت ندارد و تمام این خبرهای منفی کار مخالفان است.

همچنین اخباری مبنی بر اینکه مازیار حسینی نمی تواند در مشاغل حساس مشغول به کار شود هم منتشر شده اما پیگیری های نشان می دهد که به هیچ وجه، چنین امری واقعیت ندارد و وی مشکل و منعی در این مورد ندارد و ادعاها در این مورد، کذب و شایعه‌سازی است.

بر اساس این گزارش، "بخشنامه تعیین مدارک و رشته های تحصیلی موضوع تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۹۷/۹/۲۵ هیات وزیران" گروه های تحصیلی را به ۴ حوزه فنی ومهندسی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر تقسیم کرده و ذیل بند ج با صراحت از گروه علوم سیاسی به عنوان رشته مرتبط برای تصدی سمت شهردار نام برده است.

در مورد سوابق کاری، در بند چ آیین نامه فوق الذکر، مقرر گردیده که شهرداران شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر باید حداقل ۹ سال سابقه مدیریت ارشد داشته باشند. بر اساس تبصره ۲ همین بند، هر مقطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی به منزله یک سال سابقه مدیریت لحاظ می گردد.
گفته می شود شانس علیرضا زاکانی و مازیار حسینی برای تصدی شهرداری تهران بیشتر است.
موافقان زاکانی در شورای شهر معتقدند که به دلیل مشکلات کلیدی پایتخت و بدهی های گسترده و مشکلات تلمبار شده شهر، باید فردی سکان دار اداره پایتخت شود که در تراز ملی بوده و بتواند از ظرفیت های سایر قوا برای رفع مشکلات شهر استفاده نماید. 

همچنین این افراد با اشاره به وضعیت نابسامان شهرداری در موضوع سلامت و شفافیت اداری، معتقدند اداره شهر تهران نیازمند تصمیمات شجاعانه و انگیزه مقابله با فساد را دارد که بتوان با برطرف کردن این موانع، کارآمدی را در پایتخت ملموس کرد.

از سوی دیگر موافقان مازیار حسینی هم معتقدند که  شهر باید توسط یک مدیر با تحصیلات مرتبط و آشنا به امور شهر اداره شود تا بتواند مشکلات را برطرف کند. 
این افراد معتقدند حسینی به عنوان معاون شهرداری تهران در دوران مدیریت قالیباف به عنوان یکی از دوره های موفق مدیریت شهری و نیز معاونت وزیر راه در دو سال گذشته، شایستگی لازم برای اداره شهر تهران را کسب کرده است.  

با این حال برخی رسانه ها تاکید دارند که فشارهای از بیرون بر انتخاب شهردار وجود دارد اما این موضوع از سوی منتخبین رد شده است.

مهدی چمران رئیس موقت شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: اعضای شورای شهر به صورت مستقل و آزاد شهردار تهران را انتخاب می کند همانطور که در قانون بر این موضوع تاکید شده است و فشاری وجود ندارد.

انتخاب شهردار آینده تهران به ایستگاه آخر رسیده است و قرار است منتخبین تصمیم گیری نهایی را انجام دهند حال باید دید که کلیدار بهشت کیست؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول