اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از افزایش چهار برابری بودجه شورای ششم تا تسویه کامل بدهی برج‌های دوقلو

شهردار شهرکرد گفت: بودجه شورای پنجم از صد میلیارد به400 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

از افزایش چهار برابری بودجه شورای ششم تا تسویه کامل بدهی برج‌های دوقلو

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد فرهاد رئیسی پیش از ظهر امرزو در نشست خبری در میان اصحاب رسانه در خصوص وضعیت برج‌های دو قلو گفت: اگر تذکرات مراجع قانونی در سال 89 مورد توجه قرار می‌گرفت و این طرح با 18 ایراد اجرایی نمی‌شد اکنون این مشکلات به وجود نمی‌آمد و شورای سوم تا پنجم درگیرش نمی‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر پنجم شهرداری شهرکرد با بیان اینکه  از ابتدای شورای پنجم به دنبال احیای حقوق شهری و تعیین تکلیف این پروژه بودیم، افزود: آخرین طلب 23 میلیارد تومانی از  تسویه حساب 87 میلیارد تومانی به بانک شهر ماه پیش پرداخت شد و زمین دروازه سامان به شهرداری بازگشت.

وی ادامه داد: برای تسویه حساب به دنبال راه‌های مختلفی بودیم اما نوع قرارداد و توافقات شهرداری با بانک شهر از قبل بسته شده بود لذا در ابتدا تلاش کردیم سود بانکی کسر شود که با این روش 9 میلیارد تومان از میزان بدهی کسر شد.

رئیسی اظهار کرد: در ادامه، مذاکره و ابطال به صورت راه‌های پیشنهادی در دستور کارشناسان قرار گرفت که با مشورت صورت گرفته با دستگاه‌های نظارتی و افراد درگیر با این پروژه به روشی ما بین مذاکره و ابطال با 3 ضلع شهرداری، طلبکاران و بانک شهر رسیدیم.

خسارت 25 میلیارد تومانی برج‌های دو قلو به حقوق شهرداری

وی با بیان اینکه این طرح 24 الی 25 میلیارد تومان از حقوق شهرداری تضییع شده، افزود: با کسر سود زمین شهرداری محاسبه و مبلغ 12 میلیارد و 300 میلیون تومان از سود تسهیلات کم شد و درعین حال خریداران نیز که شاهد تضییع حقوق شهرداری بودند املاک را پس دادند که سبب شد 33 میلیارد و نیم به شهرداری برگشت داده شود.

هیچ اختلاسی در پروژه برج‌های دوقلو نشد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: هیچ اختلالی در این پروژه رخ نداد بلکه دستگاه قضا بر اساس پرونده تضییع حقوق بیت‌المال وارد شد اما چون حق عمومی بوده در ادامه پرونده‌ای برای اعضای شورا هم شکل گرفته است.

بازپسگیری املاک شهرداری

وی با بیان اینکه دستگاه قضا حامی مدیریت شهری بوده که اگر نبود هزار و 300 میلیارد تومان بازگشت داده نمی‌شد، ادامه داد: املاک و اراضی جزء اموال شهرداری است که 71 هزار مترمربع در میدان امام حسین(ع)، 47 پلاک در حسینیه اعظم، پنج هزار و 400 متر از ترمینال فارسان و چند زمین پراکنده دیگر به شهرداری بازگشت داده شد و جلب مهمان‌سرای ایرانگردی و جهانگردی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیسی گفت: شهرکرد امروز با چالش‌هایی نظیر حاشیه‌نشینی، پسماند و تکمیل نشدن طرح جامع شهری مواجه است که اگر این مشکلات و مشکلات زیرساختی منظریه، محله غرب و جنوب شهرکرد حل نشود رشد و توسعه شهری رخ نمی‌دهد.

برنامه محوری نتیجه عملکرد شورای پنجم

وی افزود: به نتیجه رسیدن برنامه پنج ساله و چشم‌انداز 20 ساله و حرکت برنامه محوری یکی از نتایج فعالیت شورای پنجم است که بعد از چند سال به نتیجه رسید.

بودجه شورای ششم چهار برابر می‌شود

رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: بودجه شورای پنجم یکصد میلیارد تومان بود و امروز پیش‌بینی می‌شود که شورای ششم با بودجه 400 میلیاردی فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: کرونا آسیب جدی به شورای پنجم زد که ناوگان حمل‌ونقل خصوصی با وضعیت هزینه‌های حمل‌ونقلی دچار مشکل شده است همچنین تحریم، مشکلات ارث رسیده از شورای قبلی مانند برج‌های دو قلو، صنایع حوضچه‌ای و ... مشکلاتی بود که شورای پنجم با آن‌ها دست و پنجه نرم کرد.

رئیسی بیان کرد: شورای ششم باید به سمت تخصصی عمل کردن، برنامه محوری، اصلاح ساختارهای شهرداری، استفاده از نخبه‌های تحصیل کرده و استفاده از تجربیات مدیریت شهری از استان‌های همجوار و ... برود تا بتواند موفق شود.

مطالبات مردم از شورای ششم

وی در پایان گفت: ساخت پیاده راهی که زیست شبانه تولید کند، ایجاد یک معبر فرهنگی که تاکنون کوی نمدمال، سقاخانه و محله ابومحمد و امامزاده دو معصوم شکل گرفته و باید تا مسجد جامع و کوچه امامیه هم برسد، تبدیل شهرکرد به شهر دوچرخه محور و تقویت فرهنگ ترافیک در میان شهروندان، تکمیل کمربند جنوب و حل عمده مشکل کمربند شمال یعنی اتصال منظریه به این کمربند مطالباتی است که مردم باید از شورای ششم داشته باشند.

دو برابر شدن بودجه فرهنگی شهرداری

بهادر عبدالغنی در ادامه این جلسه با بیان اینکه 70 الی 80 درصد اقدامات و اعتبارات جشن‌ها و مراسمات مذهبی توسط شهرداری انجام می‌شود، گفت: در سال جاری بودجه فرهنگی در سازمان فرهنگی ورزشی 22 میلیارد تومان شده که در سال گذشته 8 الی 9 میلیارد تومان بود.

شهردار شهرکرد افزود: فرهنگ‌سرای نشاط درحال تجهیز است، سالن ورزشی در انتهای خیابان امیرکبیر که به انبار اختصاص داده شده بود تا چند ماه آینده تجهیز خواهد شد بخشی از فرهنگ‌سرای نشاط نیز به مطبوعات و رسانه اختصاص داده می‌شود تا در حوزه شهرکرد‌شناسی و... فعالیت کنند.    

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول