اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیش‌روی آتش در یونان؛ هشدار مقامات «آتن» درباره خروج از منزل+تصاویر

آتش‌سوزی‌های گسترده که در هفته‌های اخیر اروپا را در برگرفته است، به یونان نیز سرایت کرده است و شدت پیش‌روی آتش در «آتن» تا جایی بود که مقام‌های این کشور از مردم خواستند در خانه‌هایشان بمانند.

پیش‌روی آتش در یونان؛ هشدار مقامات «آتن» درباره خروج از منزل+تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه آتش‌سوزی‌ها و سیلاب‌های گسترده در کشورهای اروپایی، مقام‌های یونانی نیز از مردم «آتن» خواستند تا امروز (چهارشنبه) به واسطه گسترش آتش‌سوزی کنترل نشده در شمال این شهر و پراکنده شدن دود غلیظ در هوا، به هیچ عنوان از خانه‌های خود خارج نشوند و از باز کردن پنجره‌های خود نیز خودداری کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، شدت آتش در یونان به اندازه‌ای وسیع است که بیش از ۵۰۰ آتش‌نشان در تلاش هستند تا شعله‌های دامنه‌های پایینی کوه «پرنیتا» در حومه‌های شهر آتن را به کمک ۹ بالگرد، پنج هواپیما و نظامیان شهر در منطقه‌ای با پوشش گیاهی متراکم در منطقه «آچارنس» مهار کنند.

یکی از کارکنان آتش‌نشانی آتن در این خصوص گفت: «آتش همچنان در حال پیشروی است، فضایی که احاطه کرده بسیار وسیع است و میزان حرارت آتش بسیار بالا است».

 

طبق این گزارش، دمای هوا به بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است که البته کاهش شدت وزش باد تاحدودی به آتش‌نشان‌ها اجازه داده تا بتوانند عملیات اطفای حریق را بهتر پیش ببرند.

آتش‌سوزی در یونان روز گذشته (سه‌شنبه) در شهر «واریمپامپی» در ۲۰ کیلومتری شمال مرکز آتن آغاز شد و دمای سوزان هوا، این آتش را به دیگر شهرهای مجاور منتقل کرد و خانه‌ها و اتومبیل‌های زیادی را سوزاند و ساکنان محل آتش‌سوزی را مجبور به فرار از خانه‌هایشان کرد.

با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون حادثه آتش‌سوزی در یونان تلفات جانی نداشته است.

 

گزارش رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که پیشروی آتش در برخی مناطق آتن، آسیب‌هایی را به کابل‌های برق وارد آورده و به قطعی برق برخی مناطق این شهر منجر شده است.

اروپا در تابستان امسال با گرمای بی‌سابقه هوا دست و پنجه نرم می‌کند و این گرمای هوا همچنین با بارش‌های شدید و در نتیجه وقوع سیلاب در شمال اروپا از جمله بلژیک و آلمان و قربانی شدن حدود ۲۰۰ نفر همراه بوده است.

در روزهای اخیر، آتش‌سوزی‌های گسترده در جنوب ترکیه که از ۶ مرداد ماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد، به کشته شدن دست‌کم هشت نفر منجر شد و آن طور که شبکه بی بی سی گزارش کرده است، به تخریب مراکز گردشگری و سازه‌های زیادی منجر شد.

اوایل مرداد ماه، سیلاب شدید پس از هدف قرار دادن آلمان و اتریش و بلژیک، ایتالیا را در خود فروبرد و خسارات شدیدی به خودروها و سازه‌های شهرهای این کشور وارد آورد.

هفته پیش رسانه‌ها گزارش کردند که آب و هوای خشک و باد سبب شده تا آتش‌ سوزی در جزیره «ساردینیا» در ایتالیا و دیگر مناطق در جنوب اروپا گسترش یابد تا بدین وسیله،‌ آتش‌ سوزی‌های گسترده نیز به لیست حوادث اروپا در تابستان امسال که شامل دمای بالای بی‌سابقه و باران‌های سیل آسا بوده، اضافه شود.

در آلمان باران‌های سیل آسا ویرانی‌های زیادی در شهرهای این کشور بوجود آورد حال آنکه سیستم‌های هشدار دهنده این کشور از هشدار به موقع پیش از وقوع این فاجعه عاجز مانده بودند.

در لندن نیز، پس از موج گرمایی که انگلیس را در بر گرفته بود، باران‌های شدید باعث آب گرفتی معابر و بیمارستان‌ها شد و آب به ایستگاه‌های قطار و مترو نیز سرازیر شد.

از طرف دیگر، آن سوی اقیانوس اطلس، آتش‌‌‌‌سوزی «دیکسی» در سراسر شهرستان‌های «بوت» و «پلوماس» در شمال کالیفرنیای آمریکا که از جمعه (هشتم مردادماه) آغاز شده است، به سرعت در حال گسترش است و تا روز گذشته (یکشنبه) ۵۰۰ جریب را در برگرفته است و به یازدهمین آتش‌سوزی بزرگ در تاریخ ایالت کالیفرنیا تبدیل شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول