اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

گزارش روز سیزدهم المپیک| کشتی و وزنه برداری ایران را طلایی و نقره ای کردند

روز سیزدهم المپیک توکیو برای کاروان کشورمان با درخشش و مدال‌های کشتی و وزنه‌برداری همراه بود.

گزارش روز سیزدهم المپیک| کشتی و وزنه برداری ایران را طلایی و نقره ای کردند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سیزدهمین روز بازی‌های المپیک توکیو برای کاروان ورزشی ایران خوش‌یمن بود. ملی پوشان کشورمان در کشتی فرنگی و وزنه‌برداری موفق شدند ۲ مدال ارزشمند کسب کرده تا خوشحالی را به جامعه تزریق کنند. علاوه بر این حسن یزدانی نیز موفق شد با عملکرد درخشان خود راهی فینال شود تا کشتی آزاد نیز در انتظار یک طلا باشد. 

نتایج کامل مسابقات امروز به شرح زیر است:

کشتی:

مسابقات روز سیزدهم با کشتی آزاد و رقابت حسن یزدانی شروع شد. قهرمان جهان و المپیک در مبارزه نخست خود جاورایل شاپیف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در ادامه با برتری مقابل استفان ریچموت از سوئیس و آرتور نایفون‌اف از روسیه راهی فینال شد تا برای سومین بار با دیوید تیلور آمریکایی روبه‌رو شود. 

رضا اطری دومین کشتی‌گیر کشورمان در روز سیزدهم بود که نتوانست راهی فینال شود‌ و باید فردا برای مدال برنز روی تشک برود. 

اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی از ترکیه رفت که با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد. وی در ادامه مبارزات خود با غلبه بر بخبایار اردنبات از مغولستان راهی نیمه نهایی شد اما در سرشاخ با زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه ۸ بر ۳ مغلوب و راهی دیدار رده‌بندی شد.

و اما روز طلایی ایران را محمدرضا گرایی رقم زد. وی عصر امروز در فینال ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مقابل پرویز نصیبوف از اوکراین رفت و با برتری ۹ بر یک عنوان قهرمانی را کسب کرد. وی پیش از این حریفانی از کلمبیا، آلمان و گرجستان را شکست داده و راهی فینال شده بود.

وزنه‌برداری:

علی داوودی در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم امروز روی تخته رفت. داودی در حرکت اول یک ضرب 191 کیلو، حرکت دوم 196 و حرکت سوم 200 کیلوگرم را مهار کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

این وزنه بردار کشورمان در حرکت اول دو ضرب 234 کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم وزنه 240 کیلوگرم را انداخت. او در حرکت سوم وزنه 241 کیلوگرم را مهار کرد و در مجموع با 441 کیلو در جایگاه دوم ایستاد و نقره گرفت.

پرونده روز سیزدهم با ۲ مدال، یک فینال و یک رده‌بندی کشتی آزاد بسته شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول