اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

روایتی از «به توان میلیون»/ بچه‌ها خودشان غذا پختند و توزیع کردند!

در پویش «به توان میلیون»، دانش‌آموزان گل کاشتند؛ بچه‌ها خودشان البته با مدیریت بزرگترها، غذا پختند و در مناطق محروم توزیع کردند.

روایتی از «به توان میلیون»/  بچه‌ها خودشان غذا پختند و توزیع کردند!

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: یادتان هست که بچه‌ها برای عید غدیر یک برنامه ویژه به نام «به توان میلیون» داشتند. در این طرح، دانش‌آموزان به همراه دوستان، مربیان و والدین‌شان به پخت غذا و سپس توزیع بین مردم مناطق محروم می‌پرداختند.

البته ویژگی‌ این طرح نیز این بود که بچه‌ها در تمام این طرح، خودشان پای کار بودند و در آخر هم با دوچرخه‌های‌شان برای توزیع غذا اقدام می‌کردند.  

حالا که عید غدیر به پایان رسیده است؛ تصاویری و گزارش کار بچه‌های با انگیزه و خلاق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به دستمان رسیده است.

* وقتی بچه‌ها آشپز می‌شوند

دانش‌آموزان انجمن اسلامی استان لرستان پای کار آمدند و به طبخ ۷ هزار غذای گرم و توزیع بین مردم پرداختند.

دانش‌آموزان دختر انجمنی مشهد هم آش دوغ پختند. البته این دانش‌آموزان در پنج بوستان مشهد هم حضور یافتند به بادکنک و بسته‌های شکلات بین کودکان و نوجوانان توزیع کردند.

بچه‌های زابل هم هم ۳۰۰ بسته فرهنگی به مناسبت عیدغدیر بین مردم توزیع کردند و همچنین کاروان جشن با سرودخوانی برگزار کردند.

 

 

* نذری برای کودکان کار

بچه‌های انجمنی شهرستان رودان، ایستگاه دانش‌آموزی راه‌انداختند و به توزیع بسته‌های فرهنگی بین مردم پرداختند.

دانش‌آموزان شهرستان ری هم با مشارکت تیپ فاطمیون، غرفه تبلیغ غدیر در جوار حرم عبدالعظیم حسنی(ع) را راه‌اندازی کردند که در این غرفه، برنامه‌های مختلفی از جمله نقاشی کودکان، روایت غدیر توسط حجت الاسلام مرادی و سخنرانی برگزار شد که با استقبال رهگذران و زائران مواجه شد.

نوجوانان انجمنی اصفهان هم در روز عید غدیر با تهیه و بسته‌بندی بیش از ۳۰۰ پرس غذای گرم، به سراغ کودکان کار رفتند تا نذری‌شان را بین آنها توزیع کنند.

* توزیع بسته‌های فرهنگی

 دانش‌آموزان انجمنی شهرستان یزد بیش از ۳۰۰ پرس غذای گرم به همراه بسته فرهنگی به مناسبت عید بزرگ غدیر خم در بین مردم و به ویژه خانواده های نیازمند توزیع کردند. 

دانش آموزان انجمن اسلامی اردبیل هم با ماشین نویسی «فقط حیدر امیرالمومنین است» و پخش نذورات، عید سعید غدیر خم را گرامی داشتند.

دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی مدارس شهرستان اراک هم ۱۱۰ پرس غذای گرم را در شب عید سعید غدیر خم در بین نیازمندان و مناطق محروم شهر توزیع کردند.

* بچه‌ها خودشان غذاها را توزیع کردند

از ویژگی پویش «به توان میلیون» این بود که بچه‌ها خودشان غذاها را توزیع می‌کردند؛ نوجوانان انجمنی شهرستان ایلام بیش از ۳۰۰ پرس غذای گرم به مناسبت عید بزرگ غدیر خم تهیه و توزیع کردند. 

به همت دانش‌آموزان کرمانشاهی هم ۷۰۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان و محرومین توزیع شد.

پخت و بسته بندی بیش از ۳۰۰۰ پرس غذای گرم توسط بچه‌های انجمنی کهگیلویه و بویراحمد نیز از اقداماتی بود که با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و موکب امام حسن (ع) انجام شد که بین نیازمندان هم توزیع شد.

* برپایی کاروان‌های شادی

به همت دانش‌آموزان انجمنی در اتحادیه شهرستان قرچک و با مشارکت صندوق خیریه امام حسن مجتبی (ع)، ۲۴۰ پرس غذای گرم در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

دانش‌آموزان انجمن اسلامی شهر تهران هم با تهیه و توزیع هزاران بسته غذایی با نمایه میزبانی «به توان میلیون» و برپایی کاروان‌های شادی غدیر به سطح خیابان محله‌های خود رفتند و با سرود خوانی، برگزاری جشن‌های محلی، توزیع گل و اقلام و جوایز فرهنگی، این عید بزرگ را به مردم تبریک گفتند.

دانش‌آموزان شهرستان گناوه هم به پخت اطعام غدیر پرداختند همچنین بیش از ۱۱۰ بسته غذای گرم توسط دانش‌آموزان و مربیان شهرستان بابلسر پخته و بین نیازمندان توزیع شد.

* باران نشاط و همدلی

وحید عظیمی دبیر پویش میزبانی به توان میلیون در خصوص این طرح گفت: دانش‌آموزان همزمان با عید سعید غدیر و در هفته امامت و ولایت، باران نشاط و همدلی را در پویش میزبانی به توان یک میلیون به محله های سراسر کشور بردند.

وی افزود: هدف از اجرای این پویش‌ها، ترویج نشاط و شادی و روحیه همدلانه در جامعه از طریق مناسک سازی غدیر بر اساس سیره عملی و نظری اهل بیت(ع) است.

عظیمی ادامه داد: این پویش بر اساس حدیثی از امام صادق (ع) که می فرمایند «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد»، طراحی و نامگذاری شده است و در قالب مواسات و با یک مشارکت همگانی در سراسر کشور اجرا شد. 

به گزارش فارس، تصاویر و اخبار منتشر شده، فقط بخشی از فعالیت دانش‌آموزان بود و بچه‌ها در سراسر کشور در این پویش شرکت کردند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول