اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

عراقچی: مرتبط کردن منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره با مذاکرات برجام غیرقابل قبول است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی برقراری هر نوع ارتباط بین منابع ارزی بلوکه شده ایران با مذاکرات برجام را غیر قابل قبول خواند.

عراقچی: مرتبط کردن منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره با مذاکرات برجام غیرقابل قبول است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «چوی جونگ کان» قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور که به منظور شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، امروز (چهارشنبه) ۱۳ مرداد ماه با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در محل وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص تحولات روابط دوجانبه و برجام گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

این دیپلمات کره‌ای عملیاتی شدن برجام را به نفع همه و از جمله دولت کره خواند و بار دیگر حمایت کشورش را از این توافق اعلام کرد.

سید عباس عراقچی هم در این دیدار با اشاره به مشکلات موجود در مناسبات دوجانبه و از جمله توقیف منابع ارزی ایران در بانک‌های کره‌ای، برقراری هر نوع ارتباط بین این منابع با مذاکرات برجام را غیر قابل قبول و نشان‌دهنده سوءاستفاده آمریکا از این موضوع در جهت منافع سیاسی غیرمشروع خود برشمرد.

به گزارش فارس، بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است. از آن زمان تاکنون سفرهایی بین مقامات دو کشور انجام و رایزنی‌هایی صورت گرفت که آخرین سفر در این خصوص در سطح نخست‌وزیر کره جنوبی انجام شد، ولی عملاً پس از آن هم هیچ تحولی رخ نداد. (اینجا بخوانید)

* کره مصمم به رفع محدودیت از منابع ارزی ایران در این کشور/ امیدواری به توسعه مناسبات در دولت جدید ایران

چوی جونگ کان با اشاره به سه بار سفر خود به تهران ظرف مدت کمتر از ٦ ماه، آن را ناشی از اراده و خواست دولت کره برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ذکر و تأکید کرد که دولت کره مصمم  است همه تلاش خود را برای حل مشکلات و از جمله رفع محدودیت از منابع ارزی ایران در این کشور به کار گیرد.

مقام کره‌ای ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی بر پایه منافع متقابل توسعه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت کره در آینده نزدیک میزبان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران در سئول باشد.

به گزارش فارس، مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۷ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود که قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی برای شرکت در این مراسم به تهران سفر می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول