اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

قالیباف: ایران می تواند پاسخگوی نیازهای قرقیزستان باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امکانات حمل و نقلی خوبی در بنادر جنوبی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که می تواند پاسخگوی کامل نیازهای صادرات و واردات قرقیزستان باشد.

قالیباف: ایران می تواند پاسخگوی نیازهای قرقیزستان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه ۱۳ مرداد) با تالانت مامیتوف رئیس مجلس قرقیزستان که برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار  در سی امین سال روابط جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان، مناسبات دو کشور را دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل خواند و افزود: پیوندهای دیرینه میان مردم دو کشور می تواند زمینه تقویت همکاری در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی بویژه پارلمانی گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ارتباطات میان مجالس دو کشور  گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش ارتباطات بویژه روابط پارلمانی با مجلس قرقیزستان استقبال می کند و آن را موجب توسعه مناسبات و تحکیم و تقویت همکاری های فیمابین می‌داند.

قالیباف سطح روابط اقتصادی میان دو کشور را متناسب با ظرفیت‌های موجود ندانست و تصریح کرد: امکانات حمل و نقلی خوبی در بنادر جنوبی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که می تواند پاسخگوی کامل نیازهای صادرات و واردات قرقیزستان باشد.

وی  در پایان بیان داشت: از مواضع دولت قرقیزستان برای تحقق عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای تشکر می نماییم.

تالانت مامیتوف رئیس مجلس قرقیزستان در ابتدای این دیدار ضمن تبریک به دولت و ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر ریاست جمهوری، برای دولت جدید ایران آرزوی موفقیت نمود.

رئیس مجلس قرقیزستان در ادامه با اشاره به تاثیر همه گیری کرونا در کاهش سطح اقتصادی دو کشور  گفت: متاسفانه در شرایط کرونا، همکاری های اقتصادی و تجاری فیمابین کاهش یافته است، امیداوریم با اجرایی شدن توافقات امضا شده و سرمایه گذاری های مشترک، مراودات فیمابین بیش از پیش ارتقا یابد.

وی در پایان ضمن تشریح روند انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی کشور متبوعش از برگزاری انتخابات پارلمانی قرقیزستان در پاییز سالجاری خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول