اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کاهش محسوس مرگ و میر پس از تزریق واکسن کرونا در صحنه/ ۳۰ درصد جمعیت شهرستان واکسینه شده‌اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان صحنه گفت: بیشتر افراد فوتی مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و بیماران زمینه‌ای بوده که الان بیش از ۷۰ درصد از این جمعیت در شهرستان واکسینه شده‌اند.

کاهش محسوس مرگ و میر پس از تزریق واکسن کرونا در صحنه/ ۳۰ درصد جمعیت شهرستان واکسینه شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین رحیمی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در شهرستان صحنه، اظهار داشت: شهرستان صحنه به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان دکتر معاون صحنه بستری و خدمات درمانی دریافت می‌کنند که هیچکدام واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان صحنه در خصوص آخرین روند واکسیناسیون در این شهرستان، گفت: برای واکسیناسیون جمعیت هدف شهری ۴۰ تیم و برای جمعیت روستایی نیز ۴۰ تیم و برای جمعیت عشایری هم ۶ تیم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ درصد کل جمعیت شهرستان بالای ۱۸ ساله شهرستان واکسینه شده‌اند، گفت: در پیک‌های قبلی هنگامی که وضعیت شهرستان قرمز می‌شد به طور متوسط هفته‌ای چهار مورد مرگ و میر داشتیم، ولی هم‌اکنون بیش از ۱۰ روز است که از وضعیت قرمز شهرستان می‌گذرد هیچگونه مورد فوتی ثبت نشده است.

رحیمی اضافه کرد: بیشتر افراد فوتی مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و بیماران زمینه‌ای بوده که الان بیش از ۷۰ درصد از این جمعیت در شهرستان واکسینه شده‌اند و این نشان از تاثیر بسزای واکسن در کاهش بستری و مرگ و میر دارد.

وی با اشاره به تزریق حدود ۱۹ هزار دُز واکسن در شهرستان صحنه، گفت: ۱۶ هزار دُز از این تعداد نوبت اول و ۳ هزار نفر نوبت دوم دریافت کرده‌اند.

رحیمی از همشهریان خواست، حتما واکسن بزنند در این شرایط تنها راه نجات واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه درصد رعایت پروتکل‌ها در شهرستان به ۴۰ درصد رسیده در حالی که برای عبور از این وضعیت باید حداقل ۸۰ درصد شهروندان پروتکل را رعایت کنند؛ کرونا تمام نشده، عادی انگاری نکنید و پروتکل‌ها و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول