اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شمار ابتلا به کرونا در آمریکا رکورد زد/ 100 هزار مبتلا در یک روز

در پی جولان گونه دلتا در آمریکا، این کشور بالاترین میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا در شش ماه گذشته را با بیش از ۱۰۰ هزار مورد ثبت کرد.

شمار ابتلا به کرونا در آمریکا رکورد زد/ 100 هزار مبتلا در یک روز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس آمار رویترز، در پی جولان گونه کرونای دلتا در آمریکا، این کشور بالاترین میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا در شش ماه گذشته را با بیش از ۱۰۰ هزار مورد در روز چهارشنبه ثبت کرد.

 

داده‌های رویترز تا روز چهارشنبه نشان می‌دهد ایالات متحده میانگین بیش از ۹۴ هزار و ۸۱۹ مورد روزانه را در یک دوره هفت روزه، که افزایش پنج برابری در کمتر از یک ماه را نشان می‌دهد، گزارش کرده است. میانگین هفت روزه دقیق‌ترین تصویر را از سرعت افزایش موارد گزارش می‌دهد، زیرا برخی از ایالت‌ها در آمریکا فقط یک یا دو بار در هفته موارد ابتلا را گزارش می‌دهند.

دکتر «آنتونی فائوچی» متخصص بیماری‌های عفونی ایالات متحده در روز چهارشنبه گفت در هفته‌های آینده، موارد ابتلا به دلیل نوع بسیار مسری دلتا می‌تواند دو برابر و به ۲۰۰ هزار نفر در روز برسد.

وی در یک مصاحبه افزود: اگر یکی دیگر (جهشی دیگر) از راه برسد که دارای قابلیت انتقالِ به همان اندازه بالا باشد، واقعاً ممکن است دچار مشکل شویم. افرادی که واکسن نمی‌زنند به اشتباه فکر می‌کنند این فقط مربوط به آنها است، اما اینطور نیست. این مسئله درباره همه افراد است. 

بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، نوع دلتا که برای اولین بار در هند شناسایی شد، ۸۳ درصد موارد ابتلای جدید گزارش شده در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

به گفته تیم واکنش کاخ سفید، افراد واکسینه نشده نزدیک به ۹۷ درصد موارد شدید بیماری را تشکیل می‌دهند. بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز، مرگ‌ومیر طی هفته گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته و به طور متوسط ​​روزانه ۳۷۷ مورد فوتی ثبت شده است.

ایالت‌های جنوبی که برخی از آنها دارای کمترین نرخ واکسیناسیون در آمریکا هستند، بیشترین موارد ابتلا و بستری شدن در بیمارستان را گزارش می‌دهند. بر اساس آمار رویترز ، فلوریدا، تگزاس و لوئیزیانا بیشترین تعداد کل موارد جدید را در هفته گذشته در منطقه گزارش کرده‌اند. 

در بیمارستان‌های فلوریدا و لوئیزیانا تعداد بستری بیماران مبتلا به کووید بی‌سابقه بوده است. 

طبق نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک»، میزان رضایت از رئیس‌جمهور آمریکا به همین دلیل کاهش یافته زیرا برخی از آمریکایی‌ها اعتماد خود را به عملکرد وی در مقابله با کرونا از دست داده‌اند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این اکثریت آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی گفتند اعتقاد دارند هنوز بدترین دوره همه‌گیری کرونا در پیش است. در نظرسنجی «هریس» که روز دوشنبه منتشر شد، ۵۴ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند بدترین شرایط هنوز فرا نرسیده و در مقابل، ۴۶ درصد معتقد بودند بدترین بحران همه‌گیری را پشت سر گذاشته‌اند. 

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) ماه گذشته از دستورالعمل ماسک خود عقب‌نشینی و توصیه کرد که حتی آمریکایی‌هایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند باید از ماسک در برخی از محیط‌های داخلی در مناطق با خطرات قابل توجه یا زیاد انتقال استفاده کنند.

بر اساس آمار وبگاه اطلاع‌رسانی worldometers، آمریکا همچنان با بیش از ۳۶ میلیون مبتلا و بالغ بر ۶۳۱ هزار فوتی در صدر جدول کشورهای درگیر قرار دارد.  

 بنابر گزارشی که آکادمی انجمن بیمارستان‌های کودکان ارائه کرده کودکان ۱۹ درصد از تمام مبتلایان به کرونا در آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ ژوئیه (هفتم مرداد) را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول