اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

عکس روز ناسا از تغذیه فضانوردان

سازمان هوانوردی ایالات متحده، تصویر امروز این آژانس از فعالیت‌های فضایی را به تغذیه فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی اختصاص داده است.

عکس روز ناسا از تغذیه فضانوردان

به گزارش  خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ناسا، سازمان هوانوردی ایالات متحده، ناسا تصویر امروز این آژانس از فعالیت‌های فضایی را به تغذیه فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی اختصاص داده است.

به گفته فضانوردان حاضر در این ایستگاه، موفقیت هر مأموریت متکی به غذای فراوان، مغذی و لذت بخش است. تحقیقات فزاینده‌ای به دنبال افزایش راه‌های بهبود غذا با افزایش طول ماموریت‌های ایستگاه فضایی است. اعضای خدمه ایستگاه به کار بر روی دو تحقیق فعلی مرتبط با غذا ادامه می‌دهند و آن هم پرورش گیاه و سبزی در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

با تلاش‌های فضانوردان مأموریت و به‌ویژه باغبانی «مایکل هاپکینز» در فضا، خدمه‌ ایستگاه فضایی بین‌المللی در اریبهشت ماه موفق به پرورش گیاهان در حجم زیاد شدند و حتی به‌عنوان مواد تازه از آنها همراه غذا استفاده کردند.

«مایکل هاپکینز» (Michael Hopkins) فضانورد ناسا در مأموریت «اعزام ۶۴» (Expedition ۶۴) و فرمانده مأموریت کرو-۱ ناسا و اسپیس‌ایکس در طول مدت اقامت خود در ایستگاه فضایی ۴ آزمایش «سامانه‌ی تولید سبزیجات» یا «وجی» (Veggie) را پیش برد که برداشت از دو آزمایش آخر به‌تازگی و پس از ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) انجام شد.

تصویر زیر در حین برداشت گیاه از تأسیسات«سامانه‌ تولید سبزیجات»برای آزمایش  یک گیاه جدید که «Veg-04A»  نام دارد و بخشی از یک سری آزمایشات غذای تازه  است، گرفته شده؛ این تحقیقات از بررسی‌های روانشناختی و ارزیابی خدمه در مورد طعم و جذابیت گیاهان رشد یافته در ایستگاه فضایی استفاده می‌کند. «Veg-04A» رژیم فضانوردان را با سبزی سالاد تکمیل می‌کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول