اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

جدول المپیک در روز چهاردهم|کاروان ایران با مدال یزدانی در رده بیست و هشتم/چین همچنان در صدر

ایران در چهاردهمین روز بازی های المپیک با مدال نقره حسن یزدانی در رده بیست و هشتم ایستاد.

جدول المپیک در روز چهاردهم|کاروان ایران با مدال یزدانی در رده بیست و هشتم/چین همچنان در صدر

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان ایران در  چهاردهمین روز بازی‌ها در دو رشته کشتی و کاراته رقابت کردند که کشتی صاحب نخستین نقره خود توسط یزدانی شد و سارا بهمنیار بانوی کاراته کای کشورمان هم از دور رقابت ها کنار رفت.

ایران تاکنون در سه رشته تیراندازی،کشتی و وزنه برداری ٢ مدال طلا و یک برنز  و ٢ نقره کسب کرده است.

چین با ٧٤ مدال ( ٣٤طلا، ٢٤نقره  و ۱٦ برنز) به در صدرنشینی خود تداوم داد و آمریکا با  ٩١مدال ( ٢٩طلا، ٣٥ نقره و ٢٧ برنز) همچنان رده دوم قرار دارد و  و میزبان با ٤٦نشان ( ٢٢، ١٠نقره و ١٤ برنز) سومی را حفظ کرده است.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با ٥٨ مدال ١٦طلا، ٢٢نقره و ٢٠ برنز و یک پله صعود در جایگاه پنجم ایستاد و‌ انگلیس با ٥١ نشان از چهارمی به ششمی جدول مدال ها نزول کرد. استرالیا هم با ٤١ مدال ١٧طلا، پنج نقره و ١٩ برنز  جای انگلیس نشست.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. 

تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با ٣٧ مدال (٢٠ طلا، ١٠ نقره و هفت برنز) و کسب سه نشان طی امروز همچنان بیشترین مدال کسب شده در بخش زنان را در اختیار دارد و آمریکا با ٥٥مدال (با ١٦طلا، ٢١نقره و ١٨برنز) در جایگاه دوم و ژاپن با ٢٣مدال  (با ١٢ طلا، چهار نقره و ٧ برنز) جایگاه سوم را دارد.

اما در بین جایگاه مدالی مردان، آمریکا جای چین در صدر نشست. آمریکا با ٣١ مدال (١٣ طلا، ١١ نقره، هفت برنز)  و یک پله صعود در سکوی نخست قرار دارد.

چین با ٣١مدال ۱۱طلا، ۱١ نقره و ۹ برنز دوم شد و انگلیس با ٢٦ مدال ٩ طلا،١٠ نقره و هفت برنز جای ژاپن را گرفت و ژاپن  با کسب ٢٠نشان ٩ طلا، پنج نقره و ٦برنز در جایگاه چهارم قرار ایستاد. 

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

*جدول رده بندی به شرح زیر است:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول