اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وقتی استاندار و مدیر کل صمت خواب بودند/افزایش نان با کدام مجوز صورت گرفت؟

مردم زنجان روز پنج‌شنبه وقتی به نانوایی‌ها مراجعه کردن با افزایش قیمت نان آن هم به یک باره با افزایش 80 درصدی بوده است، در حالی که با پیگیر‌های صورت گرفته این افزایش غیرقانونی و بدون مجوز و بدون اطلاع‌ مسؤولان بوده است.

وقتی استاندار و مدیر کل صمت خواب بودند/افزایش نان با کدام مجوز صورت گرفت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مردم زنجان روز پنج‌شنبه وقتی مسؤولان هنوز از خواب بیدار نشده بودند، به نانوایی‌ها مراجعه کردند با افزایش قیمت نان آن هم به یک باره با افزایش 80 درصدی بوده است، در حالی که با پیگیر‌های صورت گرفته این افزایش غیرقانونی و بدون مجوز و بدون اطلاع‌ مسؤولان بوده است.

بر این اساس نانوایی‌ها روز پنج‌شنبه در سطح زنجان اقدام به گران کردن نان‌های مورد طبخ خود کرده‌اند که در پاسخ به خبرنگار فارس در زنجان مبنی بر نحوه اعلام افزایش نان‌های که می‌پزند اظهار داشتند، به علت افزایش هزینه‌ها، بالا رفتن دستمزدها و افزایش دامنه تورم ناچار به افزایش قیمت شده‌اند از سویی دیگر نیز برخی از نانوایان می‌گویند که آزاد پز هستند و این افزایش قیمت نیاز به ابلاغ دولتی و یا مسؤولان ندارد.

طبق اطلاع خبرنگار فارس از امروز قیمت‌ها به این شکل افزایش یافته است.قیمت نان بر حسب نوع آررد یارانه‌ای بربری به یک هزار و ۲۵۰ و یک هزار و ۷۵۰ تومان، لواش ۴۰۰ تا ۴۵۰ تومان و سنگک یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان افزایش یافته است.

اما پس از پیگیری‌های خبرنگار فارس مشخص شد که این افرایش قیمت کاملا خود سرانه بوده و بدون مجوز و ابلاغیه رسمی از مبادی رسمی دولتی و اداره کل صمت استان زنجان و فقط یم تصمیم خودسرانه از سوی اتحادیه نانوایان زنجان بوده است.

معاون اقتصادی استاندار زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر اغلب استان‌های کشور تغییر قیمت نان را داشته است، گفت: قیمت رسمی نان در استان زنجان نیز هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

محمدرضا آبی پور امروز  اظهار کرد: قیمت نان کارشناسی شده و توسط مسؤولان در گروه کارشناسی آرد و نان مورد تایید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر اغلب استان‌های کشور تغییر قیمت نان را داشتند و به همین خاطر قیمت استان نیز خواه ناخواه تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است، گفت: قیمت رسمی نان در استان زنجان نیز هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌های آخر است که قیمت جدید انواع نان در آن اعلام خواهد شد، تصریح کرد: البته قیمت آرد هنوز تغییر نداشته و قیمت‌های جدید نان براساس میزان افزایش در عوامل تولید از جمله دستمزد و انرژی و سایر موارد متاثر در قیمت نهایی نان کارشناسی شده است.

آبی‌پور تصریح کرد: اگر هم امروز شاهد تغییر قیمت نان در سطح استان بودیم، متاثر از افزایش قیمت‌ها در سطح استان‌های همجوار و کشور بوده‌ است.

گفتنی است، پس از پیگیری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی جلوی این افزایش قیمت ناصواب گرفته شد، ولی چیزی که قابل توجه میباشد اعلام بی‌اطلاعی مسئولین استان است!!

مصطفی طاهری در فایلی که به دلیل افزایش قیمت نان در زنجان اتفاق افتاده منتشر کرده ضمن گلایه از این اتفاق خواستار برخورد مسؤولان قضایی با این قضیه و عاملان این اتفاق خود سرانه شده است.

وی با بیان اینکه نان در برخی از انواع تا 80 تا 85 درصد افزایش قیمت غیر قانونی داشته است، افزود: این اتفاق بدون مصوبه کمیسیون و غیر قانونی بوده است و ما پیگیر این اتفاق هستیم.

به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت نان آن هم خودسرانه از سوی اتحادیه نانوایان در روز تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم اتفاقی ناخوشایند و یا به نوعی حاشیه‌سازی بوده است، اتفاقی که باید در مورد آن استاندار و مدیر کل صمت استان پاسخ دهند و با عاملان این اتفاق خودسرانه نیز برخورد لازم را انجام دهند تا این اقدامات دوباره تکرا نشود.

انتهای پیام/2308

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول