اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مجالس عزاداری حسینی ناب‌ترین فرصت برای انتقال ارزش‌ها است

امام جمعه قیدار با بیان اینکه مجالس عزاداری حسینی ناب‌ترین فرصت برای انتقال ارزش‌هاست، گفت: بانیان و مجریان جلسات عزاداری باید در نظر داشته باشند که عزاداری همراه با معرفت و شناخت، سبب ارتقای معنویّت و اخلاق و تکامل مخاطبان، به‌خصوص نسل جوانان باشد.

مجالس عزاداری حسینی ناب‌ترین فرصت برای انتقال ارزش‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به برگزاری آئین‌های تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری طی هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ شاخص‌هایی داشت که مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

امام جمعه قیدار به قرار گرفتن در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: واقع فلسفه بزرگ قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام امر به معروف و نهی از منکر است که حضرت در منشور قیام خود فرمودند: برای اصلاح در امت جدم حرکت کردم و می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال انسان را موجودی مسؤول آفریده و از این رو انسان در مقابل خود خانواده، جامعه و جهان مسئولیت دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یعنی مسؤولیت داشتن در قبال سلامت عمومی جامعه و نقطه مقابل آن احساس بی‌مسئولیتی و بی‌تفاوتی است که از دیدگاه اسلام به شدت مذموم است

موسوی به فرا رسیدن ایام محرم اشاره کرد و افزود: بانیان و مجریان جلسات عزاداری باید در نظر داشته باشند که عزاداری همراه با معرفت و شناخت، سبب ارتقای معنویّت و اخلاق و تکامل مخاطبان، به‌خصوص نسل جوانان باشد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه عزاداری ایام محرم، باید متعارف و به شکل سنّتی باشد و سوژه و بهانه دست بدخواهان تشیّع ندهد، ادامه داد: متاسفانه در سالیان اخیر شاهد ورود برخی بدعت‌ها نظیر آلات موسیقی و اشعار نامناسب بوده‌ایم که باید همه تلاش کنند تا این بدعت‌ها از بین رفته و عزاداری با همان شیوه سنتی که مورد تاکید حضرت امام رضوان الله تعالی علیه بود برگزار شود.

وی تاکید کرد: مجالس عزاداری حسینی ناب‌ترین فرصت برای انتقال ارزش‌هاست، چرا که از آماده‌ترین زمان‌ها برای احیای ارزش‌هاست که در این زمینه روحانی و مداحان و مسؤولین هیأت‌ها نقش اساسی و محوری دارند و باید از گنجینه عظیم عاشورا استفاده کرد و به مجالس عزاداری غنا بخشید.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول